نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 12:18

مقابله با تغییر کاربری ۸۲ هکتار از اراضی زراعی ملایر

دادستان ملایر از مقابله با تغییر کاربری ۸۲ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ محمد رحیمی ظهر امروز در خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دادستانی مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

وی افزود: در یک سال اخیر در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز و با توجه به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور بنده ۲۲۰ مورد عملیات آزادسازی (در حدود ۸۲ هکتار) در شهرستان اجرا شد.

دادستان ملایر گفت: صدور قرارهای تامین کیفری مناسب در جرایم مهم به عنوان ابزار دادسرا در برخورد اولیه و قاطع با مجرمان، تاثیر بسزایی در کاهش ارتکاب این گونه جرایم دارد، به گونه ای که تشدید برخورد قاطعانه با جرایم خشن از جمله؛ نزاع منتهی به قتل، سرقت‌های مسلحانه و مقرون به آزار و قدرت نمایی و جرح با انواع سلام گرم و سرد، منجر به کاهش محسوس جرایم مشابه در شهرستان شده است.

 وی با بیان اینکه در مبانی دینی ما به مساله ترجیح گذشت و بخشش بر انتقام و قصاص تأکید بسیار شده، عنوان کرد: در یک سال اخیر سه محکوم به قصاص با رایزنی‌های انجام شده و اخذ رضایت از اولیای دم، از اعدام نجات یافتند و به زندگی بازگشتند.

 رحیمی با بیان اینکه در ملاقات مردمی نیز ماهانه پاسخگوی ۲۰۰ نفر از همشهریان هستیم، افزود: ملاقات عمومی روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت سه ساعت برای هر روز برنامه ریزی شده و برای حل مشکلات به طور حضوری و تلفنی، پیگیری و در همان جلسه اقدام می شود.

* رفع تصرف از ۷۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی

دادستان نهاوند نیز گفت: با پیگیری‌های این دادستانی برای حفظ حقوق بیت المال در عرصه منابع طبیعی در یک سال اخیر از ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین به ارزش ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رفع تصرف شده است.

عباس آزادبخت افزود: با تشکیل پرونده برای ۱۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز نیز در نهایت با صدور حکم قضایی ۱۲ هکتار آزاد شد.

 وی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تنش‌های آبی، ۸۸ حلقه چاه آب غیرمجاز در سه سال اخیر مسدود شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321620

مهمترین اخبار ایران و جهان: