نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 11:26

تایید شهردار جدید حاجی آباد زیرکوه در انتظار استعلام نهادهای ذی صلاح

رئیس شورای شهر حاجی آباد زیرکوه گفت: از زمان معرفی شهردار جدید تاکنون منتظر استعلام‌ نهادهای ذی صلاح برای تایید هستیم.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ علی یاری، شهردار حاجی آباد استعفا داد و این استعفا نیز در جلسه شورای این شهر پذیرفته شد.

بلافاصله پس از استعفای شهردار و در فاصله کمتر از یک روز (چهارم اردیبهشت ماه) دکتر جواد باستانی با ۵ رای موافق به‌عنوان شهردار جدید شهر حاجی آباد انتخاب و برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی شد.

اما با گذشت حدود دو ماه از استعفای شهردار و انتخاب شهردار جدید هنوز خبری از معرفی شهردار جدید نیست.

طولانی شدن روند معرفی شهرداری جدید حاجی آباد گلایه مردم این شهر را در پی داشت طوری که شهروندان این شهر مرزی با ارسال پیام‌ها و تماس‌هایی خواستار پیگیری موضوع و معرفی هرچه سریع‌تر شهردار حاجی آباد زیرکوه شدند.

محسن بخشی، رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز به خواسته مردم این‌طور پاسخ داد که در دوره خدمت شهرداری پیشین (علی یاری)، انتظارات و اولویت‌های شورای شهر و مطالبات شهروندان به شکل مطلوب پیش نرفت به همین دلیل شهردار وقت استعفا داد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از درخواست استعفا در مورخه ۱۴۰۲/۰۲/۰۵، جلسه شورا تشکیل و با رای هر پنج عضو شورا با استعفا موافقت و سرپرست شهرداری معرفی شد.

به گفته وی به دلیل اهمیت موضوع و پیش‌بینی این اتفاق از ماه‌ها قبل بررسی گزینه‌های متعدد تصدی شهرداری از بین واجدان شرایط بومی و غیر بومی، بدون هیچگونه نگاه سیاسی و قومی، انجام و در‌نهایت با بررسی‌ها و جلسات متعدد، دکتر باستانی به‌عنوان شهردار پیشنهاد و در همان جلسه با پنج رای موافق برای طی مراحل قانونی به استانداری معرفی شد.

وی اضافه کرد: تا این تاریخ منتظر استعلامات لازم برای تایید شهردار، توسط نهادهای ذی صلاح هستیم.

رئیس شورای شهر حاجی آباد یادآور شد: در این مدت پیگیرهای هر روزه و مجدانه شورای شهر انجام شده است اما نمی‌تواند هیچ دخالتی در روند تایید داشته باشد.

بخشی ادامه داد: در ضمن جلسات علنی شورای شهر دوشنبه هر هفته راس ساعت ۱۲ ظهر برگزار می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286664

مهمترین اخبار ایران و جهان: