نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:11

راه‌اندازی مراکز اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه توانمندسازی رهجویان در اولویت مراکز ماده ۱۶ باشد، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در مراکز اقامتی و کمپ‌ها همزمان با درمان و نگهداری معتادان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز، در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز در سال ۱۴۰۲ که با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد، گفت: توجه به کرامت انسانی و اسلامی انسان‌ها همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است. 

وی افزود: همچنین مبارزه با توزیع مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار مسؤولین نظام بوده است.

ولی پوری با بیان اینکه ساماندهی و جمع آوری؛ درمان، آموزش و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد ضروری است، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جهت رفع مشکلات ماده ۱۶ کمک کنند. 

وی افزود: همچنین فرمانداران در جمع آوری و بهبود وضعیت این مرکز و مراقبت بعد از خروج بهبود یافتگان در کاریابی کمک و همکاری نمایند.

ولی پوری با بیان اینکه مصوبات جلسه و تصمیمات که اتخاذ می شود برای همه متولیان لازم اجرا است، گفت: شهرداری‌ها نسبت به تامین اعتبار مراکز ماده ۱۶ کمک کنند.

معاون استاندار گفت: با توجه به نیاز استان، اداره کل بهزیستی نسبت به اخذ مجوزهای کمپ‌های ماده ۱۶ تسریع نماید. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، گفت: ضروری است فرمانداران از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی بهبود یافتگان از اعتیاد استفاده نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287120

مهمترین اخبار ایران و جهان: