نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 19:22

رویکرد جهاد کشاورزی استفاده حداقلی از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: رویکرد ما به حداقل‌ رساندن آفت‌کش‌های شیمیایی بوده و لازم است کشاورزان کود و مواد آفت‌کش را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

به گزارش خبرگزای فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حسین رنجبر اقدام، ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از قانون‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی برای ما تکلیف کرده افزایش ضریب امنیت غذایی است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه وظیفه دولت حرکت در مسیر امنیت غذایی است، ادامه داد: ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صحیح به اقتدار غذایی دست پیدا کنیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته از سند الگوی کشت در حوزه زراعت رونمایی کرد و امسال نیز الگوی کشت باغات را در دستور کار خود قرار داده است.

رنجبر اقدام اضافه کرد: لازم است دولت حمایت ویژه‌ای از بخش کشاورزی انجام دهد تا به یک تولید کافی در سطح کشور دست پیدا کنیم.

وی کمبود آب را در بخش تولیدات کشاورزی یک مشکل اساسی دانست و بیان کرد: مدیریت آب در این بخش به کشاورزان کمک می‌کند تا مشکلی برای تأمین آب نداشته باشند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: باید مطالعات زیرساختی برای برنامه‌های توسعه‌ای انجام شود تا سرمایه‌گذار بتواند از آن محصول بهره کافی را ببرد و کشور ذی‌نفع باشد در غیر این صورت شاهد اتفاقات زیادی از توزیع نامتوازن در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: در سال جاری علی‌رغم بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت باز هم نسبت به نُرم طبیعی فاصله زیادی داریم.

بهره‌برداران بخش کشاورزی باید از سموم استاندارد استفاده کنند

رنجبر اقدام ادامه داد: کشاورزان، مدیران و کارشناسان باید توجه داشته باشند که طغیان آفات و بیماری‌ها بسیار مهم است و باید از سموم  و آفت‌کش‌های استاندارد استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند تولید، سهم آفت‌کش‌ها یک یا ۲ درصد است، اضافه کرد: ما نیازمند آفت‌کش‌هایی هستیم که خطرات زیست محیطی نداشته و کارایی بیشتری داشته باشد.

رنجبر اقدام عنوان کرد: رویکرد ما به حداقل‌ رساندن آفت‌کش‌های شیمیایی بوده و لازم است کشاورزان کود و مواد آفت‌کش را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه‌دار شدن عرصه‌های تولید کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم وزارت‌خانه است، بیان کرد: با شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی ارتقای کیفیت نیز بالا می‌رود و محصول بی‌کیفیت وارد بازار نمی‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285564

مهمترین اخبار ایران و جهان: