نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:36

اوقات فراغت دانش‌آموزان مهارت‌محور شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان مهارت‌محور کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت مهارت‌آموزی از سوی متولیان امر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان در کردستان در سنندج، اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از نکات بسیار مهمی است که برنامه‌ریزی در این خصوص باید در اولویت دستگاه‌های متولی خاصتا آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: سن کودکی بهترین زمان برای یادگیری است، دانش‌آموزان در این سن بیشترین گیرایی ذهنی و فکری را دارند.

خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: اگر انتظار دارید آینده روشنی داشته باشید و به مسئولیت‌های بالا برسید باید از همین الان اوقات فراغت خود را غنی کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه زمانی به موفقیت می‌رسیم که برنامه‌ریزی دقیق برای لحظه‌لحظه زندگی داشته باشیم و اوقات را به آسانی هدر ندهیم، گفت: نباید وقتی برای تلف کردن داشته باشیم، دانش‌آموز سرشار از انرژی و استعداد است و باید از اوقات و زمانی که دارد به نحو احسن بهره بگیرد..

رمضانی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند علم‌آموزی در کودکی مانند نقش کردن بر سنگ است اگر روی سنگ حکاکی کنید آن نقش برای همیشه ماندگار می‌شود.

وی افزود: تابستان وقت مغتنمی است که دانش‌آموزان باید با شرکت در کلاس‌های تربیتی، علمی و فرهنگی داشته‌های علمی و دینی خود را افزایش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه علم‌آموزی هم نوعی عبادت است، عنوان کرد: ازاوقات فراغت در فصل تابستان باید با بهترین شیوه بهره بگیرد و سعی کنید حداکثر استفاده را از این ایام ببرند.

رمضانی مهارت‌محور کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت مهارت‌آموزی از سوی متولیان امر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت فراهم شود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما در عرصه‌های جهانی حرف برای گفتن داشته باشد باید افق‌های جدید علمی را بشکافیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305320

مهمترین اخبار ایران و جهان: