نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 16:57

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره ملی آَ و غذاهای سنتی در نیر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: شانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر با حضور ۶۰ غرفه از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن محمدی ادیب بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر اظهار کرد: شانزدهمین دوره این جشنواره ملی با حضور ۶۰ غرفه از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و تا ۱۶ تیرماه دایر است.

وی افزود: جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در حوزه گردشگری خوراک است که هرساله با استقبال گسترده شرکت‌کنندگان و مردم برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تشریح کرد: از ۶۰ غرفه حاضر در شانزدهمین دوره جشنواره ۵۰ غرفه مربوط به شرکت‌کنندگان استانی است و ۱۰ غرفه نیز از سایر استان‌های کشور در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاوه بر آش و غذاهای سنتی، صنایع‌دستی و سوغاتی‌های مناطق مختلف نیز در این جشنواره عرضه می‌شود و اجرای بازی‌های بومی و محلی نیز بخشی از برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338320

مهمترین اخبار ایران و جهان: