نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 16:58

استان مرکزی میزبان ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور

اراک- معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: استان مرکزی میزبان ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مجدی فر ظهر سه شنبه در نشست خبری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار داشت: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در هفت رشته از جمله دارت، هفت سنگ، آمادگی جسمانی، طناب زنی و دوچرخه سواری، برگزار می‌شود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به اینکه نه تنها دانشگاه صنعتی اراک بلکه استان مرکزی میزبان این رویداد مهم است، گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور به شمار می‌رود نیاز است شرکت‌های صنعتی استان حمایت‌های لازم را از این دوره از مسابقات داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری پیوست فرهنگی در این دوره از رویداد از جمله اردوهای راهیان پیشرفت بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با صنایع استان مرکزی، یک تور بازدید از واحدهای صنعتی نیز برای شرکت کنندگان از این دوره از مسابقات تدارک شده است.

مجدی فر با اشاره به ویژگی‌های برجسته این دوره از رویداد گفت: با توجه به امکان حضور ورزشکاران غیر حرفه‌ای در المپیاد ورزشی، حضور اقشار مختلف در این دوره از مسابقات افزایش شور و نشاط در جامعه را نیز به همراه دارد.

استان مرکزی میزبان ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور

وی افزود: ۷۵۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند و پیش بینی می‌شود تعداد این افراد تا یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز افزایش یابد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: ۲۴ کمیته در حوزه‌های مختلف وظیفه برگزاری این دوره از مسابقات را در دانشگاه صنعتی اراک برعهده دارند.

وی سالن ورزشی را از جمله مهمترین زیرساخت‌های مهم برای برگزاری این دوره از مسابقات در دانشگاه صنعتی اراک دانست و گفت: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی برای برگزاری این دوره از مسابقات در این شهرستان آغاز و پیش بینی می‌شود بهره برداری از آن پانزدهم تیرماه آغاز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283164

مهمترین اخبار ایران و جهان: