نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 04:46

تبرئه پسر نخست وزیر پاکستان در پرونده فساد مالی

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، پسر نخست وزیر این کشور روز دوشنبه در دادگاه ویژه شهر لاهور از اتهاماتش در یک پرونده فساد مالی تبرئه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های پاکستانی از تبرئه پسر شهباز شریف، نخست وزیر این کشور از اتهاماتش در یک پرونده پولشویی به میزان 16 میلیارد روپیه در دادگاه ویژه شهر لاهور خبر دادند.

سلیمان شهباز، پسر نخست وزیر پاکستان چند ماه پیش در دسامبر 2022 پس از چهار سال زندگی در تبعید خودخواسته در شهر لندن به کشورش برگشت و پس از آن در دو پروند فساد مالی مطرح شده توسط دو سازمان پاکستانی شامل «سازمان تحقیقات فدرال» و «دفتر ملی پاسخگویی» به عنوان متهم معرفی شد.

به نوشته روزنامه پاکستانی «داون»، دادگاه عالی اسلام آباد قبل از بازگشت سلیمان شهباز حکم به ممنوعیت دستگیری او توسط این دو سازمان داده بود. چند ماه قبل در اکتبر سال 2022، دادگاه ویژه دیگری نخست وزیر پاکستان و حمزه شهباز، پسر بزرگ او را هم در رابطه با همین پرونده تبرئه کرده بود.

به نوشته پایگاه «ژئو نیوز»، دادگاه ویژه شهر لاهور در جلسه ای که در آن سلیمان شهباز به همراه وکیلش حضور داشتند حکم خود را درباره او و چند متهم دیگر پرونده پولشویی صادر کرده و رای به تبرئه پسر نخست وزیر پاکستان و همه متهمان دیگر پرونده داد.

سازمان تحقیقات فدرال پاکستان در نوامبر 2020 نام شهباز شریف به همراه دو پسرش، سلیمان و حمزه را به عنوان متهمان یک پرونده پولشویی به ارزش 16 میلیارد روپیه مطرح کرده بود.

این سازمان در این پرونده گزارش کرده بود، یک تیم تحقیقات ضدفساد دریافته که خانواده شهباز شریف از 28 حساب بانکی مخفی در بازه 2008 تا 2018 به منظور پولشویی استفاده کرده‌اند.

در زمان دولت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان، بسیاری از مقام‌های ارشد حزب شهباز شریف معروف به حزب مسلم لیگ نواز به عنوان متهمان پرونده‌های فساد مالی و حمل مواد مخدر معرفی شدند.

این در حالی است که دولت شهباز شریف نیز پرونده هایی را علیه عمران خان و سران حزب تحریک انصاف مطرح کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348320

مهمترین اخبار ایران و جهان: