نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 22:36

بارش سنگین باران و رانش زمین در هند جان 22 نفر را گرفت

بارندگی‌های سنگین در هند و بخش‌های شمال این کشور جان 22 تن را گرفت و در پایتخت هند مراکز آموزشی تعطیل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی بارش سنگین باران‌های موسمی در مناطق مختلف هند در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۲۲ نفر در اثر رانش زمین و غرق شدن جان خود را از دست دادند و در پایتخت این کشور مراکز آموزشی تعطیل اعلام شد.

به نوشته روزنامه «نشنال» هند دراین ماه شاهد بارش های شدید بوده است که با وجود نیاز، خطرات زیادی نیز به همراه دارد.

روز یکشنبه یک زن و دختر ۶ ساله او در ایالت «اوتار پرادش» در شمال هند پس از فروریختن خانه به دنبال باران شدید، کشته شدند. پنج نفر از جمله سه عضو یک خانواده در «هیماچال پرادش» در حادثه مشابه کشته شدند.

 

نیروهای ملی واکنش به بلایای طبیعی ۶ نفر را روز یکشنبه پس از افزایش سطح آب در رودخانه «بیس» نجات دادند. بر اثر رانش زمین  و گیر افتادن یک دستگاه اتوبوس مسافربری در «جامو و کشمیر» ۲ نفر کشته شدند .۲ نظامی نیز در اثر سیل ناگهانی در منطقه «پونچ» در جامو و کشمیر جان باختند. در شهر«دهلی نو» پایتخت هند نیز یک زن ۵۸ ساله بر اثر ریزش سقف خانه کشته شد.

 

اداره هواشناسی هند اعلام کرد که روز یکشنبه دهلی نو  پس از ۱۵۳ میلی متر بارندگی، حدنصاب ۴۰ ساله را شکست که بالاترین میزان بارندگی در یک روز در ماه ژوئیه از سال ۱۹۸۲ به این سو بود.

 

منطقه دیپلماتیک «چاناکیاپوری» و مناطق اطراف نیز به دنبال بارش سنگین آن زیر آب رفت. مقامات محلی مدارس سراسر دهلی و شهرهای نزدیک را تعطیل کردند. به کارکنان نیز توصیه شده که روز دوشنبه از خانه کار کنند و از ساکنان شهرها خواسته شده  جز برای نیازهای ضروری از منازل خود خارج نشوند.

شبه قاره هند از جمله مکان‌های باران‌های موسمی جنوب آسیا یا «مونسون» است و اقلیم منطقه را هر ساله از ژوئن تا سپتامبر تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پدیده آب و هوایی علاوه اثرات منفی، بر کشاورزی و اقلیم بنگلادش، بوتان، هند، نپال، پاکستان و سریلانکا اثر بسزایی دارد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348020

مهمترین اخبار ایران و جهان: