نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:05

راه‌اندازی و پشتیبانی بیش از ۲۲۷ جنگ علیه کشورها توسط آمریکا

شهرکرد_جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا ۲۲۷ جنگ را علیه سایر کشورها یی که مخالف نظرات این کشور بودند راه‌اندازی و یا پشتیبانی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و شهید دیارمان رحمان استکی در مسجد جامع شهرکرد با اشاره به اینکه از ششم تا ۱۲ تیرماه هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، اظهار کرد: جنایاتی توسط آمریکایی‌ها در این مدت اتفاق افتاده و آن حقوق بشری که آمریکایی‌ها از آن دم می‌زنند، در این جنایات خلاصه شده است.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در هفتم تیرماه فاجعه انفجار دفتر حزب مرکزی جمهوری اسلامی رخ داد و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیدند، سو ءقصد به مقام معظم رهبری نیز در ششم تیرماه انجام شد که خوشبختانه نافرجام ماند.

وی در ادامه با اشاره به سرنگونی هواپیمای جمهوری اسلامی در آب‌های خلیج‌فارس با ۲۹۰ مسافر توسط نیروهای آمریکایی، گفت: ۶۶ نفر از مسافران کودک بودند، این معنای حقوق بشر آمریکایی است.

طیبی‌فر با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته ترور شدند، خاطرنشان کرد: در بین ترور شدگان چهره‌های بزرگی مانند رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه، دانشمندان هسته‌ای و … وجود دارد.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به کشور فتنه‌های متعددی را طراحی کردند، یادآور شد: بزرگترین فتنه در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد که خوشبختانه مردم در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادند و فتنه‌ها خنثی شد.

طیبی‌فر با بیان اینکه در هیروشیما و ناکازاکی آمریکا با بمباران هسته‌ای جان بیش از ۳۰۰ هزار نفر را گرفت، تاکید کرد: همچنین در جنگ ویتنام سه میلیون ویتنامی را آمریکایی‌ها کشتند، آمریکا به هر کشوری حمله کرد، غیر از جنایت کار دیگری انجام نداد، در حمایت از جنایات داعش هزاران نفر از شهروندان کشور عراق قتل‌عام شدند.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کودتاهای مخملی در کشورهایی توسط آمریکا و یا با حمایت آن‌ها انجام شد، آمریکا چهره زشتی دارد، اگر کسی چهره آمریکایی‌ها را بشناسد به کسانی که در مقابل آن‌ها می‌ایستند، آفرین خواهد گفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314620

مهمترین اخبار ایران و جهان: