نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 13:15

دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی در اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی از حضرت امام حسین (ع) برای سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی با گرامی‌داشت روز عرفه روز دعا و نیایش، این روز را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرده و اظهار داشت: در روز عرفه، دل‌های بندگان الهی از شوق خاضع شده و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، در بیان اهمیت اعیاد ماه ذیحجه، گفت: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آئین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می‌کنند و به همدیگر هدیه می‌دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، در فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و افزود: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار است دعا زمینه ساز آرامش روح و روان انسان است. اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می‌سازد و از غیر او چشم می‌پوشد در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین می‌کند و وحدانیت و یکتاپرستی که شرط اول مسلمانی است را به منصه ظهور می‌رساند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان دعای عرفه حضرت امام حسین (ع) را بهترین و عمیق‌ترین دعا برای روز عرفه عنوان و خاطر نشان کرد: دعای عرفه، مکتب تربیتی امام حسین علیه السلام است. از این دعا می‌توان به جهان بینی و هستی شناسی ژرف امام حسین علیه السلام که به حماسه جاودانه عاشورا انجامید، پی برد و بخشِ والایی از شخصیت سیدالشهداء (ع) به‌ویژه شخصیت اخلاقی و عرفانی ایشان را شناخت.

حجت الاسلام جعفرزاده به برنامه‌های روز عرفه در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: مراسم پرفیض دعای عرفه در شهر اردبیل ساعت ۱۶ عصر در محل مصلی امام (ره) و نیز جوار شهدای گمنام در منطقه گردشگری شورابیل، در شهرستان پارس آباد ساعت ۱۶ عصر در مسجد جامع، در شهرستان خلخال ساعت ۱۶ مسجد مهدیه، در شهرستان بیله سوار ۱۸ عصر مسجد جامع، در شهرستان نیر ساعت ۱۶:۳۰ مسجد جامع، در شهرستان نمین ساعت ۱۷ عصر مسجد جامع، در شهرستان سرعین ساعت ۱۴ در مزار شهدا، در شهرستان کوثر ساعت ۱۷ عصر مسجد امام حسن عسگری (ع) و در مسجد دمیرچی برای بانوان، در شهرستان مشگین شهر ۱۶ مصلی، در شهرستان گرمی ساعت ۱۸ عصر مسجد جامع و در شهرستان اصلاندوز ساعت ۱۵ عصر در مسجد جامع برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315020

مهمترین اخبار ایران و جهان: