نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 13:28

ترویج سبک زندگی اسلامی تحکیم بنیان خانواده را به دنبال دارد

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هرقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی زیست عفیفانه و تحکیم بنیان خانواده با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان اظهار کرد: ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی و بهره گیری از قوانین الهی و کتاب آسمانی در تربیت انسان‌ها ارزشمند است و باید این نگاه در جامعه رواج یابد.

وی با اشاره به اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی سبب تحکیم بنیان خانواده خواهد شد، خاطرنشان کرد: زنان در نظام اسلامی جایگاه رفیعی دارند و زمینه لازم برای رشد و بالندگی آنها نیز در جامعه فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: امروز شاهد نقش آفرینی و حضور پررنگ زنان و دختران در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی هستیم و این از برکات زندگی اسلامی است که زنان ما با تبعیت از این سبک زندگی به تربیت نسل آینده ایران اسلامی همت کرده اند.

در این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: خداباوری زیست عفیفانه را در جامعه توسعه می‌دهد و لازمه حضور موفق بانوان در جامعه نیز اهتمام به زیست عفیفانه توأم با عفاف و حجاب است.

افسانه جهانی با تاکید بر اهمیت تبیین جایگاه زن در اسلام گفت: آنچه زیست عفیفانه را در جامعه توسعه می‌دهد خداباوری و خدامحوری است و باید خدا را در همه احوال ناظر و شاهد بر امور زندگی خود ببینیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) گفت: دانش مردم را می‌توان در محورخداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی طبقه بندی کرد که آموزش و پرورش در هر چهار حوزه می‌تواند نقش آفرینی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356564

مهمترین اخبار ایران و جهان: