نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 15:51

جنبش نجباء ادعای «میدل ایست‌آی» درباره اختلاف بین گروه‌های عراقی را تکذیب کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء در پیامی گزارش رسانه‌ میدل ایست آی در خصوص اختلاف میان گروههای مقاومت عراق را قویا تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مهندس «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء امروز (پنج شنبه) در صفحه توئیتر خود گزارش پایگاه خبری «میدل ایست آی» رسانه قطری مستقر در انگلیس در خصوص اختلاف میان گروه‌های مقاومت عراقی در خصوص مبارزه با آمریکا را به شدت تکذیب کرد.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام خود تأکید کرد که مواضع و دیدگاه‌های این جنبش تنها از طریق دبیرکل و یا سخنگوی رسمی اعلام می‌شود.

مهندس «نصر الشَمَّری» با اشاره به اظهارات و «داستان‌پردازی‌های غیرواقعی» که اخیرا به فرماندهان مقاومت نسبت داده شده است، تصریح کرد که اینگونه مطالب عاری از حقیقت است.

وی ضمن درخواست از همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای برای پیگیری اخبار و بیانیه‌ها از منابع مورد اعتماد و رسمی، اعلام کرد: «مقاومت اسلامی با توسل به مجاری قانونی و ذیصلاح، اقدام مقتضی را در خصوص جاعلان اخبار به‌عمل خواهد آورد».

میدل ایست آی روز گذشته در گزارشی به نقل از فردی که او را یکی از فرماندهان نجباء نامیده بود، مدعی شد که دیگر گروههای مقاومت در عراق تمایلی به مبارزه با آمریکا ندارند و جنبش نجباء در این عرصه تنها مانده است!

در گزارش این رسانه مستقر در لندن به نقل از این فرد موهوم آمده بود: «دیگر گروهها دیگر خطر واقعی برای آمریکایی‌ها محسوب نمی‌شوند».

اینگونه فضاسازی‌ها و حملات همه جانبه علیه جنبش نجباء از سوی جریان رسانه‌ای غربی در حالی است که کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در تاریخ ۱۵ خرداد به نقل از منابع مطلع عراقی، از طرح ترور رهبران گروههای مقاومت عراقی از سوی آمریکا خبر داده بود.

به نوشته این رسانه،  «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق به برخی طرف‌های سیاسی این کشور اعلام کرده است که واشنگتن چه‌بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌ خاطر حمله به منافع ایالات‌متحده، هدف قرار دهد.

پیش از آن  شیخ اکرم الکعبی، در بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرده بود که به سفیر آمریکا اجازه نمی‌دهد در قامت وکیل و وصی عراق رفتار کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356920

مهمترین اخبار ایران و جهان: