نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 00:02

مجوز سمن‌های غیرفعال گنبد کاووس باطل می شود

گنبدکاووس-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس با گلایه از کم‌تحرکی اغلب سازمان‌های مردم نهاد در انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اصالتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبد کاووس در جلسه هماهنگی برگزاری جشن بزرگ خانوادگی به‌مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در گنبدکاووس، افزود: این شهرستان فقط در حوزه ورزش و جوانان ۱۶ سمن ثبت شده دارد اما در عمل شاهد فعالیت کمتر از انگشتان یک دست هستیم.

وی اضافه کرد: فلسفه صدور مجوز و فعالیت سمن‌ها کمک به دولت در اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یا انجام فعالیت‌های جهادی است اما برخی سمن‌ها فقط دنبال دریافت منابع و اعتبار و هزینه آن خارج از حوزه فعالیت هستند.

اصالتی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و هماهنگی دستگاه‌های استانی با ادارات شهرستان یا فرمانداری برای اجرای برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات به سمن‌ها، ادامه داد: سمن‌های دارای مجوز موظف هستند گزارش فعالیت‌ها و هزینه‌های انجام شده را به‌صورت شفاف به دستگاه متولی که از آن مجوز دریافت کردند، ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: جشن بزرگ خانوادگی به مناسب سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پنجشنبه شب اول تیرماه امسال در بوستان «الغدیر» این شهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن توسط اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی و خدماتی و نیز مشارکت سمن‌های فعال این شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281364

مهمترین اخبار ایران و جهان: