نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:14

داداش‌زاده: بازی با افغانستان هم سبب انسجام ایران می‌شود؛ عارف غلامی در حد تیم ملی نیست

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: عارف غلامی اکنون در حد تیم ملی نیست.

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به سطح تورنمنت کافا که قرار است تیم ملی فوتبال کشورمان اولین بازی خود را در این مسابقات فردا مقابل افغانستان برگزار کند، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در کشورمان حاکم شده هر تیمی با ما بازی نمی‌کند. از طرفی در این وضعیت تیم ملی هرچه بیشتر بازی کند، به سودش است. فقط باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که همه بازیکنان دیده شوند. در سال‌های گذشته با وجود اینکه تیم خوبی داشتیم اما از لیگ بازیکنان زیادی دعوت نمی‌شدند اما امسال شرایط فرق کرده زیرا با انتخاب یک مربی ایرانی، بازیکنان بیشتری از لیگ دعوت شدند و قطعا همین موضوع کمک می‌کند لیگ در سال آینده با هیجان و شور بیشتری برگزار شود.

وی افزود: ما باید همه بازی‌ها حتی همین دیدار با افغانستان و قرقیزستان را جدی بگیریم. ایران یکی از مدعیان قهرمانی آسیا است و همه دوست دارند مقابل آن قد علم کنند. همه تیم‌های پایه ما هم در کافا بازی کرده‌اند اما نباید با بردن چنین بازی‌هایی، در باد بخوابیم. تصور نکنید که تیم‌هایی مثل افغانستان،  قرقیزستان و تاجیکستان در فوتبال پیشرفت نکرد‌ه‌اند و شاید از لحاظ زیرساخت‌های فوتبال از کشورمان بهتر باشند. یادم است از همین مهاجران افغان چند سال قبل در تهران یک لیگ گذاشته بودند که فوتبالیست‌های باکیفیت زیادی در آن حضور داشتند. آن‌ها هم فهمیده‌اند از طریق فوتبال می‌توانند به موفقیت ملی برسند. اگر هم نتیجه خوبی نگیریم، یعنی تیم ملی هنوز خیلی راه دارد. 

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درمورد اینکه مهدی طارمی روز گذشته اعلام کرد این تورنمنت کمک زیادی از لحاظ فنی به ایران نخواهد کرد، پاسخ داد: به این بازیکن که از جنس پرسپولیس است، موفقیت‌های اخیرش و آقای گلی لیگ پرتغال را تبریک می‌گوییم. هرچند اعتقاد دارم لیگ ایران از پرتغال بهتر است. اکنون او بهتر از هرکسی باید بداند، خیلی از تیم‌ها با ما بازی نمی‌کنند اما باید خودمان را در دیدارهای تدارکاتی محک بزنیم. حرف مهدی هم درست است که باید با تیم‌های قوی‌تری بازی کنیم اما همین تورنمنت هم می‌تواند اتحاد و همبستگی را بین بچه‌ها بیشتر کرده و سبب آشنایی بیشتر امیر قلعه‌نویی از بازیکنان لژیونر و داخلی‌ها شود.

داداش‌زاده درخصوص اینکه در حال حاضر کدام بازیکن از لیگ ایران می‌تواند در تیمی در سطح پورتو بازی کند، گفت: این حرف درست است اما باید دید آیا اصلا در ایران بازیکن طراز اول داریم؟ یکی از دلایل این موضوع، بها دادن کی‌روش به بازیکنان لژیونر بود که سبب شد بازیکنان داخلی انگیزه زیادی نداشته باشند. آیا امسال پدیده‌ای در لیگ برتر دیدید؟ بازیکن اگر بداند در تیم ملی هم قرار است به او دیده شود، انگیزه‌اش زیاد خواهد شد و سعی می‌کند خودش را نشان بدهد اما وقتی فقط می‌خواهد یک پولی بگیرد، یک سال بازی کرده و سال بعد تمدید کند، چه فایده‌ای دارد؟ اگر بازیکن لیگ برتری بتواند در تیم ملی بدرخشد، قطعا می‌تواند لژیونر شود. 

وی با انتقاد از تجربه کم دستیاران ایرانی امیر قلعه‌نویی، خاطرنشان کرد: خود قلعه‌نویی این دستیاران را انتخاب کرده و اگر هم نتیجه نگیرد، باید پاسخگو باشد. خیلی عالی است که او یک تمرین دهنده ایتالیایی را به تیم ملی آورده که کارنامه خوبی هم دارد اما من اطلاع دقیقی از او ندارم. مربیان ایرانی تیم ملی همه بازیکنان و افراد خوبی هستند اما تجربه کمی دارند. شاید حضورشان در تیم ملی برای پر کردن رزومه در عرصه ملی باشد. 

بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت درمورد مطرح شدن نام عارف غلامی به عنوان مدافعی که در لیست تیم ملی قرار داشته اما به دلیل مشکلات گذرنامه نتوانسته به قرقیزستان برود، آن هم در شرایطی که این بازیکن در طول فصل عملکرد رضایت‌بخشی نداشت گفت: خیلی از نفرات واجد شرایط به تیم ملی دعوت نشدند. انتخاب بازیکن هم در اختیار سرمربی است اما غلامی در حد تیم ملی فعلی نیست. هرچند شاید در آینده خوب باشد اما در حال حاضر از لحاظ فکری خوب نیست و تمرکز هم ندارد. در همین استقلال یا تیم‌های دیگر برخی نفرات شایسته در این لیست قرار نگرفتند اما اینکه لیست بر چه مبنایی بسته شده باید خود قلعه‌نویی پاسخگو باشد. هرچند در این شرایط سخت همه باید از تیم ملی حمایت کنیم زیرا در غیر این صورت فوتبال ما نابود خواهد شد. همین الان از خیلی تیم‌های آسیایی عقب‌تر هستیم زیرا انسجام و امکانات نداشتیم و سرمربی خود را دیر انتخاب کردیم. امیدوارم تیم ملی موفق باشد در غیر این صورت فاجعه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280720

مهمترین اخبار ایران و جهان: