نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:48

گزارش 57 تخلف ادارای نظامی در ایلام طی پارسال

بازس کل ایلام گفت: سال گذشته پنج مورد تعقیب کیفری و ۵۷ فقره گزارش تخلف اداری _ انتظامی پیگیری شد.

مالک روشنی بازرس کل استان ایلام صبح پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال گذشته ۲۰۵ فقره بازرسی در استان انجام شده که از این تعداد ۱۴۵ مورد گزارش اصلاح امور، پنج مورد تعقیب کیفری، ۵۷ فقره گزارش اداری _ انتظامی است.

وی افزود: باتوجه به اصل ۱۷۴ قانون اساسی، وظایف سازمان بازرسی به ۲ بخش حسن جریان امورو اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری تقسیم می شود.

بازرس کل استان ایلام ادامه داد: همچنین بازرسی های این سازمان در سه بخش، بازرسی های برنامه ای بر اساس برنامه‌های مدون و منظم سالانه با تعیین قلمرو موضوعی محیطی و زمانی،بازرسی‌های فوق العاده حسب الامر مقام معظم رهبری و یا به (دستور رئیس قوه قضائیه و یا درخواست رئیس جمهور و یا کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی)،بازرسی های موردی شامل بررسی شکایات و اعلامات مقرون به دلیل دایر بر وقوع جرم یا تخلف یا سوء جریان در حدود صلاحیت سازمان دسته بندی خواهد شد.

روشنی با اشاره به استقرار خود به‌ عنوان بازرس کل استان در مدت دو ماه گذشته گفت: در مدت یاد شده تعداد ۳۰ جلسه توجیهی درمحل بازرسی کل استان برای مدیران، حراست ها، بازرسی ها و حقوقی ها با هدف بررسی نقایص و نارضابتی های مردم و ارائه راهکار لازم در قالب مصوبه تشکیل شده است.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور ریاست عالی سازمان و به جهت جلب رضایت مندی مردم بازرسی های سرزده را با هدف نظارت بر دستگاه های خدمات رسان و نحوه ارائه خدمات به مردم استان در سال ۱۴۰۲ با همراهی صداوسیمای مرکز استان به صورت جدی آغاز شده و به مدیران جهت برطرف کردن نواقص وجود داشته دستورات لازم داده شده است.

روشنی افزود: با انجام کار کارشناسی حدود ۲۲۰ گلوگاه فساد را شناسائی و در یک برنامه چهار ساله در قالب بازرسی برنامه ای بررسی امیدواریم با انجام این برنامه ها شاهد تاثیر آنها در ریشه کن شدن فساد در جامعه باشیم.

وی گفت: مردم خط قرمز ما در بازرسی کل استان هستندو به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست که مردم برای انجام امورات قانونی خود به ادارات مراجعه نمایند ولی به جهت سهل انگاری یا بروکراسی های بی مورد اداری آزرده خاطر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس در تقویم ملی یکم تا هفتم تیر به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302120

مهمترین اخبار ایران و جهان: