نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 23:53

تقویت وحدت و همگرایی در جامعه باعث شکست توطئه فرهنگی دشمن می شود

قزوین- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری رویدادهای هنری زمینه ساز تقویت وحدت و همگرایی در جامعه و در نهایت شکست دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه «تئاتر صاحبدلان» که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: قزوین یکی از مهمترین حوزه‌های فرهنگی و تمدنی ایران است و در طول تاریخ خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه قزوین علاوه بر اینکه در دوره تشکیل نظام مدنی و شکل گیری جغرافیایی و سیاسی ایران یکی از کانون‌ها تمدنی بوده است، مهد تربیت و حیات بسیاری از شخصیت‌های مهم ایران در ادوار مختلف نیز محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهدای شاخص قزوین عنوان کرد: شهیدانی همچون بابایی، رجایی، لشگری و مرحوم ابوترابی شناسانه قزوین حساب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان عنوان کرد: این رویداد برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در سالهای اخیر مخصوصاً سال گذشته دشمن تلاش کرد تا با وقوع حوادثی تلخ کشور را در قالب یک سناریوی ضد فرهنگی با مشکل روبرو کند اما برگزاری رویدادهای اینچنینی زمینه ساز تقویت وحدت و همگرایی در جامعه و در نهایت شکست دشمن می‌شود.

وی تصریح کرد: قزوین به عنوان یک شهر هنری و تمدنی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و نیاز است تا برای ایفای نقش بیشتر این شهر و استان در کشور زیرساخت‌های لازم فرهنگی و هنری برای آن احیا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قزوین مستحق بهترین زیر ساخت‌های فرهنگی است، عنوان کرد: همدلی مسئولین، همراهی استاندار کوشا و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند زمینه پیشبرد پروژه‌های فرهنگی را فراهم کند.

وی با اشاره ایجاد شهرک تولید محتوا در قزوین ادامه داد: ایجاد این شهرک اقدامی ماندگار و ارزنده است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: عدالت فرهنگی و تقویت برنامه‌های فرهنگی باید در دستور کار مسئولین استان قزوین باشد تا بتوانیم با تقویت هنر شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر و همچنین ارائه اثرات هنری فاخر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303020

مهمترین اخبار ایران و جهان: