نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:08

زمان رسیدگی به پرونده ها به ۴۵ روز کاهش یافته است

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با کاهش روند رسیدگی به پرونده ها، میانگین زمان در رسیدگی به پرونده های ورودی به مراجع قضایی استان اردبیل به کمتر از ۴۵ روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در دیدار مسئولان قضائی استان با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اول تا هفتم تیرماه هفته «قوه قضائیه» نامگذاری شده که یاد و خاطره شهید مظلوم انقلاب آیت الله بهشتی را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: بنیان گذاران دستگاه قضا در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل سعی کردند تا بهترین قوانین و مقررات را در حوزه قضائی برای کشور تدوین و تهیه کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا افتخار می‌کند که در این ۴۳ سال توانسته در سنگر انجام مأموریت‌های خود کارنامه‌ای درخشان از خود به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: در استان اردبیل نیز شرایط مطلوبی را در فعالیت‌های حوزه قضائی و ضابطان شاهد هستیم به طوری که این استان جز سه استان امن و کم بزه کشور محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته تلاش کردیم تا با کاهش جمعیت کیفری رتبه برتر کشور را به دست آوریم.

حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: در ۲۱ ماه گذشته با کسب بالاترین امتیاز در ۱۹ شاخص تعیین شده استان اردبیل در بین استان‌های کشور توانسته رتبه اول را در کاهش جمعیت کیفری و زندانیان به دست آورد.

وی بیان کرد: با همراهی خیرین و آحاد مردم بیشترین خدمات ستاد دیه استان را شاهد بودیم که زمینه آزادی زندانیان غیرعمد فراهم شده و این استان توانسته در جایگاه برتر کشوری قرار گیرد.

حجت الاسلام کثیرلو به کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها تا ۴۵ روز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار کاهش اطاله دادرسی، تلاش مؤثری انجام دادیم تا به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده و شرایط راحتی را در صدور ابلاغیه‌ها و زمان رسیدگی به پرونده‌ها انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا بر اساس سند تحول و تعالی سعی دارد تا با ارائه خدمات شایسته رضایت مخاطبان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نخستین روز هفته قوه قضائیه کارکنان و مسئولان قضائی استان بر سر مزار شهدا حاضر شده و با ادای احترام به شهدا و ایثارگران، با مرام و آرمان آنها تجدید میثاق کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302964

مهمترین اخبار ایران و جهان: