نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 07:55

تجارت چمدانی مسافران عراقی در مرزهای خسروی و پرویزخان رونق گرفت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: افزایش تردد مسافران در مرز‌های خسروی و پرویزخان در بهار امسال نشان دهنده رونق گرفتن تجارت چمدانی و تبادل کالای همراه مسافران عراقی در مرز‌های شهرستان قصرشیرین است.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از انجام تشریفات گمرکی کالاهای همراه ۱۱۲ هزار و ۹۹ مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: تشریفات گمرکی کالاهای همراه آنان توسط کارکنان گمرکات خسروی و پرویزخان در کوتاه‌ترین زمان انجام پذیرفته است.

وی گفت: از این میزان مسافر در سه ماهه ابتدای سالجاری، ۶۱ هزار و ۹۲۴ نفر آن، مسافران ورودی به کشور است که از طریق گمرکات مرزی پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه افزود: این تعداد مسافران ورودی به کشور در سه ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۷۸ درصدی داشته است.

وی سهم مسافران خروجی از گمرکات مرزی پرویزخان وخسروی در این مدت را ۵۰ هزار و ۱۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۵ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده تصریح کرد: افزایش تردد مسافران در این مرز‌ها در بهار امسال نشان دهنده رونق گرفتن تجارت چمدانی و تبادل کالای همراه مسافران عراقی در مرز شهرستان قصرشیرین است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350620

مهمترین اخبار ایران و جهان: