نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 08:16

ایجاد ۳۰۴ فرصت شغلی برای مددجویان آرادانی

رئیس کمیته امداد آرادان گفت: ۳۰۴ فرصت شغلی برای مددجویان این شهرستان در سال جاری ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، فتح‌علی عباس‌پور، رئیس کمیته امداد شهرستان آرادان صبح امروز به خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و کارآفرینان این شهرستان در سال جاری ایجاد می‌شود.

وی عمده مشاغل ایجادشده را در قالب امور خدماتی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، مشاغل دانش‌بنیان و عنوان کرد و گفت: ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان آرادان ادامه داد: نظارت‌های مستمر سه تا پنج‌ساله توسط ناظران اشتغال با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادی ارائه می‌شود.

 وی تصریح کرد: آموزش حرفه‌آموزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای ۱۱۵ نفر از کارجویان شهرستان آرادان در نظر گرفته‌ شده است. 

عباس‌پور با بیان اینکه ایجاد ۳۰۴ طرح با پرداخت تسهیلات برای کارجویان شهرستان آرادان پیش‌بینی‌ شده است، تصریح کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، برنامه‌های اشتغال و جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی در دستور کار است.

وی اجرای طرح‌های راهبری شغلی را در جهت ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری نهایی از مراحل فرآیند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان تحت حمایت از راهبردهای این طرح است.

رئیس کمیته امداد شهرستان آرادان تصریح کرد: در الگوی خویش‌فرمایی، مددجو باید در زمینه تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد؛ اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی است و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت.

عباس‌پور ازجمله مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی دانست و گفت: در این روش، مددجویان دغدغه و نگرانی از بازاریابی و فروش محصول خود ندارند و با تکیه‌بر راهبر شغلی خود وارد عرصه تولید و فروش می‌شوند.

 پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362620

مهمترین اخبار ایران و جهان: