نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:56

آمادگی اداره‌کل کار کردستان برای خدمت به زائرین اربعین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان آمادگی این اداره‌کل برای خدمت به زائرین اربعین و کاروان‌های راهیان نور در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد پیشکاری صبح امروز در دومین جلسه هماهنگی استقبال از کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین حسینی در کردستان، به اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در مناطق جنگی و همکاری و مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: یادآوری حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ و سال‌های دفاع مقدس در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اثرگذار است.

پیشکاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار موثر دانست و گفت: امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی در سایه خون پاک شهدای والامقام کشورمان به دست آمده است و هرچه داریم را مدیون این بزرگ‌مردان هستیم که به همین منظور برگزاری یادواره‌های شهدا و استقبال از کاروان‌های راهیان نور کم‌‌ترین کاری است که در مقابل آنان می‌توان انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: دوران دفاع مقدس سند ماندگار دفاع از مرزهای کشور و هویت انقلاب اسلامی است و باید در حفظ این میراث جاوید تلاش شود.

پیشکاری گفت: اقدامات راهیان نور در بحث جهاد تبیین گنجانده خواهد شد و می‌بایست واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت به جامعه و به ویژه به جوانان و نوجوانان انتقال یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته برای اولین بار مرز باشماق مریوان میزبان زائرین اربعین امام حسین(ع) بود و در این راه مردم کردستان ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند، گفت: امسال نیز اداره‌کل کار کردستان آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی خواهد بود و تمام امکانات، تجهیزات و تلاش خود را در این راه بکار می‌گیریم.

پیشکاری با بیان اینکه خدمت به زوار اربعین حسینی از افتخارات و از اولویت‌های این اداره‌کل و ادارات تابعه وزارت کار در کردستان است، دستور داد ساختمان‌ها، مهمانسراها، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران و تمامی امکانات اداره کل کار کردستان در تمامی شهرستان‌ها، ضمن تجهیز، در اختیار زائرین اربعین قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324220

مهمترین اخبار ایران و جهان: