نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:58

امیر خلبان حسین یزدان‌شناس به یاران شهیدش پیوست

امیر جانباز خلبان حسین یزدان‌شناس از تاپ‌گان‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر پس از سال‌ها جانبازی و جراحت‌های حاصل از دفاع مقدس درگذشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر جانباز خلبان حسین یزدان‌شناس از تاپ‌گان‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر پس از سال‌ها جانبازی و جراحت‌های حاصل از دفاع مقدس درگذشت.

وی که از تاپ‌گان‌های هواپیمای F-5 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، سال ۱۳۲۴ در تهران چشم به جهان گشود و سال ۱۳۴۶ وارد نیروی هوایی شد. امیر یزدان‌شناس جزو خلبانانی است که برای آموزش به پاکستان اعزام شدند و با بازگشت به ایران یزدان‌شناس برای پرواز با شکاری اف‌پنج انتخاب شد.

امیر یزدان‌شناس با وجود این‌که در مقطع شروع جنگ، معاون عملیات پایگاه چهارم شکاری دزفول بود، اقدام به انجام پروازهای جنگی می‌کرد و نشان تاپ‌گان گرفت. یزدان‌شناس آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ در یک‌پرواز جنگی ناچار به خروج اضطراری از هواپیما شد و به‌همین‌دلیل ستون فقرات و نخاعش آسیب جدی دید.

به‌همین‌دلیل؛ از طرف نیروی هوایی برای درمان به انگلستان اعزام شد. پس از انجام عمل جراحی و درمان، به یزدان‌شناس گفته شد باید از رده پروازی خارج شود و حتی از رانندگی با خودرو اجتناب کند چون نخاعش بسیار آسیب‌پذیر شده است.

یزدان‌شناس پس از بازگشت از انگلستان وارد رده ستادی شد و در نهایت سال ۱۳۶۹ بازنشسته شد.

مراسم خاکسپاری و تشییع جانباز امیر یزدانشناس تاپ گان نیروی هوایی ارتش متعاقبا اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292664

مهمترین اخبار ایران و جهان: