نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 00:37

معرفی برگزیدگان مرحله نخست جشنواره شعر «سردار شهید سعیدی»

بوشهر- دبیر اولین جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» با محوریت سردار شهید محمد جعفر سعیدی از معرفی برگزیدگان مرحله نخست جشنواره خبر داد.

غلامرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» با محوریت سردار شهید محمد جعفر سعیدی، شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب بیان کرد: پس از دریافت و کدگذاری و ارزیابی اشعار، برگزیدگان مرحله اول جشنواره شعر «فرمانده محبوب» معرفی شدند.

ابراهیمی بیان کرد: پوستر فراخوان جشنواره از اوایل خرداد تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به طور گسترده در مطبوعات و رسانه‌های مجازی منتشر شد، که با استقبال کم‌نظیر شاعران آئینی «استان دارالحماسه بوشهر» روبرو شد.

وی گفت: در این مدت حدود ۲۰۰ اثر از ۹۰ شاعر آئینی استان بوشهر در ژانرهای مختلف شعر کلاسیک، آزاد، گویشی و کودک و نوجوان به ترتیب از شهرستان‌های «دشتی، بوشهر، گناوه، دیلم، دیر، دشتستان و تنگستان» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب خاطرنشان کرد: بنا به تبلیغات گسترده در دنیای مجازی، اشعار زیادی از شاعران خارج از استان توسط دبیرخانه دریافت، که طبق فراخوان از مرحله داوری حذف شد.

ابراهیمی افزود: آثار رسیده توسط دبیرخانه به صورت «کد گذاری» و بدون ذکر نام شاعر، با بهره‌گیری از شاخص‌های فردی و اجتماعی سردار شهید سعیدی و شاعرانگی اثر از روی «فرم ویژه داوری» مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: رسالت داوری این دوره از جشنواره را «غلامحسین دریانورد» و «غلامرضا ابراهیمی» از چهره‌های نام‌آشنای شعر آئینی، حوزه پژوهش و نقد ادبی استان از دو شهرستان دشتی و گناوه (زادگاه و مدفن سردار شهید سعیدی) برعهده داشتند.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد معنوی نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کشف و پرورش ظرفیت‌های ادبی و معرفی سردار شهید سعیدی از زبان لطیف شعر به عنوان شهید شاخص سال استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

ابراهیمی افزود: تمام تلاش میزبانان بر این است که اشعار فاخر رسیده به دبیرخانه را به شکل «مجموعه» چاپ کرده و در اختیار شاعران و ادب‌دوستان قرار گیرد.

وی یادآور شد: ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ شاهد برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهایی جشنواره واقع در روستای شهیدپرور احشام‌قائدها از شهرستان دشتی (زادگاه سردار شهید سعیدی) با حضور شاعران، خانواده معظم شهید، اصحاب رسانه و مسئولین استانی خواهیم بود.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب بیان کرد: راه یافتگان به مرحله دوم جشنواره به ترتیب حروف الفبایی معرفی شدند.

در بخش شعر کلاسیک خلیل آزمون از شهر شُنبه، مازیار اسدی از خورموج، فخرالسادات تقی‌زاده از بوشهر، عاتکه حیدری از کاکی، غلامعباس خرم‌آبادی از گناوه، فاطمه دشتی از کنگان، حدیث زنگنه از عالی‌شهر، مریم شیخیونی از بوشهر، حسین عاشوری از بردستان، حسن عباسی از بوشهر، فتح‌الله علی‌مرادی از بندر دیلم، سیروس فتحی از دشتستان، زهرا فولادی هلیله از بوشهر، رضا قائد از احشام‌قائدها، محمد مرادی از دشتی، حمید مرادی از بندر دیلم، باقر مزارعی‌بوالخیری از اهرم‌، حیدر منصوری از آبدان، احمد منصوری از خورموج و سیده‌محبوبه هاشمی‌زاده از خورموج معرفی شدند.

در بخش شعر آزاد نیز نرگس اسمعیلی از دشتستان، دریا افکار آزاد از بوشهر، عاطفه بردستانی از بوشهر، زهرا تعجب از بوشهر، سید محمد جعفری از دشتی، راضیه خضری از بندر گناوه، یاسمین دهدارفر از خورموج، الناز رشیدی از بوشهر، عصمت صیادی از دشتستان و مصطفی نوذری از شهر شُنبه معرفی شدند.

در بخش شعر گویشی نیز محمد ابراهیمی از کبگان دشتی و زینب مقدمی‌منفرد از گنخک شیخی معرفی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311920

مهمترین اخبار ایران و جهان: