نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 11:13

30 ساختمان ناایمن در شهرکرد شناسایی شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای سال تا کنون از ۴۱ ساختمان توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بازدید شده که در این بازدیدها ۳۰ ساختمان ناایمن شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شهرداری، عنایت‌الله راهنورد گفت: از ابتدای سال تا کنون از ۴۱ ساختمان توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بازدید شده که در این بازدیدها ۳۰ ساختمان ناایمن در شهرکرد شناسایی شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد افزود: همچنین در این مدت، تاییدیه ۱۰۰ مورد پایان کار ساختمانی و ۸۲ مورد پروانه ساخت و ساز توسط آتش‌نشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌های ساختمان‌های ناایمن یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود، اظهار داشت: معیارهای مختلفی از جمله سیستم اطفای حریق، اطفای دستی و اتوماتیک، راه‌های خروج، نمای ساختمان‌ها از جمله مواردی هستند که ساختمان‌ها بنا بر آن ارزیابی می‌شوند.

راهنورد اضافه کرد: ساختمان‌های سه طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند و سازندگان مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند.

وی ادامه داد: سازندگان در زمان درخواست مجوز ساخت، دستورالعمل ایمنی آتش‌نشانی را دریافت و در حال ساخت مشاوره ایمنی دریافت می‌کنند و پس از پایان ساخت در زمان صدور پایان کار، کارشناسان سازمان نسبت به بررسی ایمنی و موارد درخواست شده از جمله سیستم آب آتش‌نشانی، برق اضطراری آسانسور، ارتفاع نرده‌ها و راه‌های خروج اضطراری و تنظیم جوابیه استعلام پایان کار اقدام می‌کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310464

مهمترین اخبار ایران و جهان: