نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 13:41

فارس من| آمادگی انتقال زندان قوچان به خارج شهر در صورت معرفی زمین مناسب

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: این آمادگی در سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه وجود دارد که در صورت معرفی زمین مناسب برای زندان قوچان این محل به محیطی خارج از محدوده شهری انتقال پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان فارس من درخواستی تحت عنوان «چرا زندان شهرستان قوچان به خارج شهر منتقل نمی‌شود؟» در این سامانه به ثبت رسانده و خواستار انتقال زندان به خارج شهر برای ایجاد آرامش به محیط شهری شده بودند.

در این درخواست آمده بود: «زندان شهرستان قوچان در بافت شهری قرار دارد این زندان در جوار دو پارک و یک تالار پذیرایی و بیمارستان و....قرار داشته و خود همین مسئله برای ساکنین و مراجعه‌کنندگان ایجاد دردسر می‌نماید خصوصاً افراد زندانی که بند باز هستند و غروب باید به زندان برگردند و یا مرخصی می‌گیرند رئیس سازمان امور زندان‌ها هم امروز فرموده‌اند: زندان‌ها از مناطق مسکونی به خارج از شهرها منتقل شوند.با انتقال زندان قوچان به خارج شهر آرامش به این منطقه شهری بازمی‌گردد. مسئولان لطفاً به انتقال این زندان به خارج شهر اقدام نمایند.»

دادستان عمومی و انقلاب قوچان در پاسخ به این مطالبه با اشاره به این موضوع که از سوی منابع طبیعی و فرمانداری این شهرستان زمینی برای زندان در نظر گرفته‌شده بود، گفت: این زمین در جنوب شهرستان قرار داشت اما در بازدید کمیته فنی سازمان زندان‌های استان ازنظر راه دسترسی و امنیت به دلیل عبور از داخل یک روستا و احتمال بروز مشکلاتی، تأییدیه صورت نگرفت.

حسن همتی‌فر با تأکید بر اینکه انتقال زندان در برنامه تحول پیش‌بینی‌شده و این آمادگی هم در مجموعه دولت و هم سازمان زندان‌ها وجود دارد، بیان کرد: مجموعه قضایی به دنبال زمین بهتر حتی با متراژ کمتر از زمین قبلی است تا انتقال صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: اعتقاد ما بر این بوده که زیبنده شهر نیست زندان در ورودی شهر قرار داشته باشد پس این آمادگی برای انتقال بند باز که در وسط شهر بوده و مجموعه زندان مرکزی به خارج از محدوده شهری در صورت معرفی زمین خوب وجود دارد و این مسئله در طرح مولدسازی نیز هست.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319720

مهمترین اخبار ایران و جهان: