نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 13:04

آزمایشگاه‌های استاندارد خراسان جنوبی تا هفته دولت فعال می‌شود

استاندار خراسان جنوبی از فعال شدن بخشی از آزمایشگاه‌های استاندارد استان تا هفته دولت با مساعدت سازمان ملی استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت با اشاره به دیدار خود با مهدی اسلام‌ پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در این دیدار با توجه به ظرفیت‌های استان بر ضرورت وجود آزمایشگاه‌های استاندارد متعدد تاکید شد.

وی به مساعدت سازمان ملی استاندارد ایران در راستای راه اندازی مجدد آزمایشگاه‌های استاندارد خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی ، موضوع راه اندازی آزمایشگاه مرجعی که بتواند شرق کشور را پوشش دهد نیز مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هفت آزمایشگاه استاندارد استان که از سال ۹۲ به دلیل برون سپاری امور، از دور فعالیت خارج شده‌اند، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها و به روزرسانی تجهیزات موجود در این آزمایشگاه‌ها از دیگر درخواست‌های استان در این دیدار بود.

قناعت گفت: با تامین این تجهیزات مطالبه شده، آزمایشگاه‌های استاندارد استان به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه فعال سازی این هفت آزمایشگاه ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: با قول مساعد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، بخشی از این اعتبار به استان تزریق می‌شود.

قناعت ادامه داد: با تامین این اعتبار، بخشی از آزمایشگاه‌های استان تا هفته دولت دوباره فعال می‌شوند.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌ها در مرز ماهیرود، گفت: به جهت اهمیت موضوع و ضرورت احساس شده، راه اندازی آزمایشگاه تخصصی استاندارد در مرز ماهیرود در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان در حال احداث آزمایشگاه مرز ماهیرود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تامین اعتبار برای تکمیل این آزمایشگاه و تجهیزات مورد نیاز آن که ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده نیز از درخواست‌های ما در این دیدار بود.

قناعت تاکید کرد: به جهت اهمیت راه اندازی آزمایشگاه در مرز ماهیرود، این موضوع تا حصول نتیجه به طور ویژه پیگیری می‌شود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319664

مهمترین اخبار ایران و جهان: