نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 19:17

نشست کارگروه فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر

نشست کارگروه فرهنگی نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز دانش‌پژوهان تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم،  سید محمدصادق هاشمی در این نشست گفت: برای اعتمادسازی بین ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. مقرر شده است کنگره شهدای آزاده برگزار شود و برنامه‌های گسترده‌ای برای این کنگره پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از بسترها برای کار فرهنگی فضای مجازی است و باید تشکل‌های شاهد و ایثارگر به آن توجه کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این زمینه است. مقام معظم رهبری فرمودند «انتقال پیام شهدا از طریق ابزار هنری امکان‌پذیر است.» لذا تشکل‌های ایثارگری باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و حمایت از ساخت فیلم و سریال از شهدای شاخص در استان‌های مختلف به همین منظور انجام می‌شود.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های بنیاد در حوزه نشر، گفت: قرار بود که در حوزه کتاب 30 کتاب ترجمه شود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ترجمه 200 کتاب در این حوزه تأکید دارند. در نشر کتاب در حوزه ایثار و شهادت محدودیتی وجود ندارد و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای اجرا می‌کند.

هاشمی به موضوعات آموزشی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: ایثارگران معزز باید برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی تشویق شوند. دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به سمت ارتقای علمی حرکت کنند نه اینکه تنها مدرک دریافت کنند و وظیفه بنیاد تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل‌های فرهنگی که در حوزه ایثار و شهادت کار ترویجی انجام دهند حمایت می‌کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران با جدیت وظیفه خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می‌کند.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش بودجه بنیاد در بخش فرهنگی گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گر باشند. بر اساس قانون یک درصد از بودجه سازمان‌ها باید در این بخش هزینه شود.
عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به تأکیدات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد جایگاه تشکل‌های شاهد و ایثارگر، بر اهمیت نقش تشکل‌ها در برگزاری فعالیت‌های اجتماعی مثل مراسم اربعین و مراسم 22 بهمن تأکید کرد.
جمعی از نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در جامعه ایثارگری، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 909164

مهمترین اخبار ایران و جهان: