نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 14:16

امروز بیش ازهر زمان دیگری نیازمند وحدت وتعامل حوزه ودانشگاه هستیم

قم- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در گام دوم انقلاب اسلامی باید به مدل متقنی از فعالیت‌های مشترک برای وحدت و دانشگاه برسیم و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت بین حوزه و دانشگاه هستیم.

محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شماری اساتید حوزوی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند که البته ملاک نباید تعداد نفرات باشد تا بگوییم هر چقدر این آمار بالاتر باشد، این امر موجب تحقق وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان داشت: مهمترین موضوع در زمینه وحدت حوزه دانشگاه، موضوع چگونگی رسیدن به وحدت فکری و نظریه نزدیک کردن علم و دین است.

طهرانچی با بیان اینکه با وحدت حوزه و دانشگاه هدف بلند تقویت جامعه اسلامی دنبال می‌شود ابراز داشت: دانشگاه پرچمدار علم و حوزه پرچمدار دین است که باید تلاش شود تا وحدت بین این دو نهاد برقرار شود و تحقق این امر موضوع مهمی است تا بتوان جامعه اسلامی مترقی و پیشرفته را شاهد باشیم.

وی بیان داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به مدل متقنی از فعالیت‌های مشترک و استخراج مدل‌های نظری برای وحدت و دانشگاه برسیم و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه هستیم و بسترهای آن نیز فراهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مباحث دانشگاهی بنا نداریم مبتنی بر علم غرب و علوم وارداتی حرکت کنیم افزود: تلاش داریم در علوم مختلف به خصوص علوم انسانی مفهوم جدیدی خلق کنیم که گذاره‌های آن برای حکمرانی مطلوب و مناسب باشد و در حقیقت به دنبال مدل توسعه علم هستیم که در این راستا نیازمند همکاری‌های متقابل حوزه و دانشگاه در این عرصه می‌باشیم تا شاهد تحول در علوم انسانی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919920

مهمترین اخبار ایران و جهان: