نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 12:36

تخصیص 100 میلیارد تومان بودجه به شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است. 

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های شورای عالی استان‌ها برای سال دوم گفت: امروز انتخابات هیأت رئیسه دومین سال از ششمین دوره شورای عالی استان‌ها برگزار شد و انتخاب اعضای شورای عالی به اقدامات سال گذشته بود.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که از ظرفیت قانون اساسی بهره ببریم و بنا شد تا فصلی را برای مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه تدوین کنیم و وزیر کشور نیز ابلاغ کرد در سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه کل کشور نظر دهیم.

سروری با بیان اینکه رفع تبعیض از جمله مهمترین برنامه‌های ما است گفت: کارگروهی تشکیل شده است و در فصل آموزش و بودجه اقداماتی را انجام داده‌ایم و در تلاش هستیم قبل از ورود انتخابات شوراها افراد آموزش ببینند گواهینامه بگیرند و سپس وارد کار شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید کف اطلاعات لازم برای افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ریل گذاری صورت‌گرفته و باید لوکوموتیو شوراها را روی ریل قرار دهیم گفت: باید نقش تعیین کننده شوراها بین مردم و دولت ایفا شود تلاش ما این است این موضوعات را در سال دوم به جامعه عمل بپوشانیم.

سروری با بیان اینکه هیچ دوره‌ای مثل اکنون هم افزایی خوبی بین دولت و مدیریت شهری نبوده است گفت: اکنون لایحه مردمی سازی حکمرانی در دستور مجلس است البته از نظر ما اشکالاتی داشت و دوستان طراح قانع شدند که در یک اقدام مشترک اشکالات رفع شود و امیدواریم با یک ظرفیت مکانی و زمانی اجرایی کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به پیشنهادات برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در معضلات حمل و نقل، آلودگی هوا مشکلات بسیاری وجود دارد و باید رفع تبعیض را در برنامه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به بودجه شورای عالی استان‌ها برای سال ۱۴۰۲ گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان بودجه به شورای عالی استان‌ها تعیین شده بود و تا امروز نیز تخصیص خوبی داشته است البته پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912420

مهمترین اخبار ایران و جهان: