نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 15:29

نظارت بر بازار شب یلدا سطح استان سمنان تشدید می‌شود

سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان از تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در سراسر استان خبر داد و گفت: آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه با ناظران و بازرسان سازمان صمت به میزبانی این اداره کل در سمنان ضمن بیان اینکه نظارت بر بازار شب یلدا سطح استان سمنان تشدید می‌شود، ابراز داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از گران فروشی و تخلف کالاهای مرسوم شب یلدا است.

وی ضمن بیان اینکه آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت قرار دارد، افزود: در آستانه شب یلدا این کالاها تحت تأثیر بیشتری به لحاظ مصرف عموم هستند لذا این مهم می‌طلبد تا به لحاظ نظارتی اقدامات ویژه‌تری نیز مد نظر قرار گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه بازرسی‌ها طی دو مقطع صبح و بعد از ظهر بر بازار و واحدهای صنفی استان انجام می‌شود، ابراز داشت: گروه‌های کالایی پر مصرف توسط بازرسان و ناظران به صورت مداوم رصد و پایش و در صورت بروز تخلف برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

یحیایی بابیان اینکه تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند، تصریح کرد: گران‌فروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب مصداق تخلف محسوب می‌شود که بازرسان باید توجه کافی را به آنها داشته باشند.

وی افزود: شماره ۱۲۴ نیز آماده پاسخگویی به درخواست‌های مردم خواهد بود و قطعاً شکایات وارده به این سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918064

مهمترین اخبار ایران و جهان: