نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 11:58

رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی جامع اسناد دفاع مقدس

نخستین جشنواره ملی اسناد «افتخار- گفتار» با رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین جشنواره ملّی اسناد «افتخار- گفتار» با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس همزمان با هفته پژوهش در تاریخ 22 آذرماه در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران (تالار قلم) برگزار می‌شود.

در این جشنواره علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در سال 1401، از پایگاه اطلاع‌رسانی جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس رونمایی می‌شود. معرفی 120 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از 50 عنوان کتاب مرجع اسنادی و تجلیل از پژوهشگران منتخب استانی و تهران، از دیگر برنامه‌های نخستین جشنواره ملّی اسناد «افتخار- گفتار» خواهد بود.

بررسی پایان‌نامه‌های برگزیده علوم انسانی در «اندیشه نو»

همچنین در خبر دیگری از کتابخانه ملی، قرار است سلسله نشست‌های تخصصی «معرفی و بررسی پایان‌نامه‌های برگزیده علوم انسانی» به کوشش اندیشگاه برگزار شود.

«اندیشه نو» عنوان سلسله نشست‌های تخصصی معرفی و بررسی پایان‌نامه‌های برگزیده علوم انسانی است که از این پس به صورت منظم و هفتگی در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملّی ایران برگزار می‌شود.  این جلسات با حضور و سخنرانی پژوهشگران حوزه‌های مختلف علوم انسانی برای نقد و بررسی پایان‌نامه‌های برتر رشته‌های مختلف علوم انسانی و معرفی دستاوردهای فکری جدید در حوزه‌های فلسفه، ادبیات، تاریخ، کتابداری، ارتباطات و ... در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار خواهد شد.

اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران، از پیشنهاد پایان‌نامه‌های جدید در حوزه‌های یاد شده استقبال می‌کند. دانشجویان و اساتید دانشگاه می‌توانند جهت ارائه پیشنهادات خود با شماره تلفن 81623313 ، 81623264 و 88644086 تماس بگیرند. زمان‌بندی و موضوع نشست‌های مذکور، متعاقباً به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 889720

مهمترین اخبار ایران و جهان: