نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 11:36

حقوق سربازان باید افزایش پیدا کند

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پای‌ور باشد اما سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش حقوق سربازان اقدامی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: اخیراً با همکاری دولت و مجلس و در بررسی متمم قانون بودجه، پایه حقوق کارکنان دولت افزایش یافت که اقدامی بسیار خوب بود.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایور باشد. با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش یافته است، متناسب با آن ا فزایش باید حقوق سربازان هم افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه اقدامی برای افزایش حقوق سربازان انجام نمی‌دهد و حرف ما این است که نباید در این زمینه تبعیض قائل شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق‌ها را افزایش دادیم، سربازان هم نباید از این قاعده مستثنی باشند و حقوق آنان هم باید افزایش یابد.

دهنوی تصریح کرد: ما پیگیری کردیم اما سازمان برنامه و بودجه این موضوع را لحاظ نکرده و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم توضیحاتی در این باره ارائه کند تا آنان این موضوع را برای سربازان نیز لحاظ کنند.

قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را بررسی کند.

وی افزود: لایحه دولت برای اصلاح قانون بودجه و ترمیم حقوق بود و بر این اساس کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را به ما اعلام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889664

مهمترین اخبار ایران و جهان: