نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:24

ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان ویژه توسعه پروژه فاضلاب صنعتی همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه پروژه جمع‌آوری فاضلاب صنعتی همدان خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم و کلیدی که برای کلانشهر همدان از اول بوده، زیرساخت پروژه فاضلاب صنعتی شهر است که در دوره اول مجلس که بنده حضور داشتم، پیگیری شد.

وی ادامه داد: در این طرح پروژه فاضلاب در پنج شهر تهران، همدان، اصفهان، مشهد و تبریز توسط بانک جهانی اجرا شد و در آن موقع و در دهه ۸۰ همه خیابان‌ها و کریدورهای اصلی همدان در زمینه فاضلاب صنعتی توسعه پیدا کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: طی چند سال گذشته وقتی در تمام کشور به دلیل بارش شدید باران سیل آمد و در خیلی از شهرها مشکلاتی ایجاد شد، در شهر همدان با بارش باران مشکلی ایجاد نشد که این موضوع ناشی از اجرای همان طرح فاضلاب صنعتی بود.

وی تصریح کرد: کسی شاید متوجه نشود که این پروژه بزرگ زیر خاک خوابیده است اما پروژه مهمی است از آن زمان در شهر همدان توسعه یافت هرچند برخی از کوچه‌ها از نظر فاضلاب دچار مشکل هستند و شهر جورقان و قهاوند نیز نیاز به تامین اعتبار دارند.
 
حاجی‌بابایی اعتبار دولتی سال ۱۴۰۱ به این پروژه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد که این رقم نتوانست مشکل را حل کند افزود: سرانجام ۱۸ میلیارد تومان نیز به این اعتبار اضافه شد و اعتبار حدود ۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت اما کافی نبود.

وی خاطرنشان کرد: از دو سال قبل با پیگیری‌ها، بانک رفاه ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه فاضلاب شهر همدان، بخش مرکزی و شهرهای جورقان و قهاوند در نظر گرفت و توسط مدیرعامل آن در روز ۲۶ آذرماه سال جاری به همدان ابلاغ شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه این پروژه دو کریدور اصلی فاضلاب را به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌کند یادآور شد: یکی از روستاهای اطراف سد اکباتان به تصفیه‌خانه فاضلاب و یکی جاده امامزاده محسن و روستاهای اطراف به علاوه شهرهای جورقان و قهاوند به تصفیه‌خانه است که توسعه فاضلاب صنعتی همدان را به همراه دارد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 930420

مهمترین اخبار ایران و جهان: