نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 17:38

خلوصی آکار: امسال ۳ هزار و ۹۸۲ تروریست از پای درآمده اند!

وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک بغداد و دمشق، ادعا کرد که در سال جاری میلادی در مجموع ۳ هزار و ۹۸۲ تروریست در کشورش، شمال عراق و سوریه از پا درآمده اند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد سال ۲۰۲۲ این وزارتخانه برگزار کرد.

وزیر دفاع ترکیه با ادعای اینکه «در حال گذر از دوره‌ای هستیم که تحولات در سطح جهانی و منطقه‌ای شتاب گرفته و نگرانی های امنیتی به دلیل افزایش خطرات، تهدیدها و خطرات در بالاترین سطح قرار دارد»، گفت: ترکیه در این فرایند حساس همه تحولات را از نزدیک دنبال کرد و با اقدام پیشگیرانه تلاش کرد تا انواع اقدامات مربوط به دفاع و امنیت را انجام دهد.

خلوصی آکار در ادامه اعلام کرد: از اول ژانویه امسال تا کنون از ورود غیرقانونی ۲۵۶ هزار و ۱۹۹ نفر ممانعت به عمل آمد. همچنین ۸ هزار مهاجر غیرقانونی و ۸۲۰ تروریست تحویل پلیس شدند. ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر، ۳۵ هزار بسته سیگار، ۲ هزار و ۶۰۰ قبضه سلاح مختلف و بیش از ۱۵۰ هزار انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در خصوص اشغال بخشی از خاک کشورهای عراق و سوریه پس از حضور نظامیان کشورش به بهانه مبارزه با تررویسم ادعا کرد: امسال در مجموع ۳ هزار و ۹۸۲ تروریست در داخل کشور، شمال عراق و سوریه از پا درآمدند!

آکار اضافه کرد: امسال در مجموع ۵۵۳ عملیات شامل ۱۰۰ عملیات بزرگ و ۴۵۳ عملیات متوسط انجام شد. ۴ هزار و ۱۰۳ غار منهدم، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ قبضه سلاح و بیش از ۱ میلیون مهمات کشف و ضبط شد.

این مقام ترکیه در پایان مدعی شد: از آغاز عملیات پنجه- قفل در ۱۷ آوریل، ۵۰۶ تروریست نابود و نزدیک به ۲۰۰۰ مین / مواد منفجره دست ساز، حدود ۶۰۰ غار، پناهگاه و تونل منهدم شدند.

چند هفته پیش، ارتش ترکیه از آغاز عملیات هوایی علیه (پ ک ک) در شمال سوریه خبر داد که طی آن نیروی هوایی ترکیه حملاتی را به مواضعی در شهر عین‌العرب (کوبانی) انجام داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم این عملیات را موفقیت آمیز توصیف کرد و احتمال انجام عملیات زمینی را رد نکرد.

دخالت‌های نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه در حالی ادامه دارد که این کشور در جریان بحران سوریه، خود از عوامل حمایت کننده تروریست‌ها بوده و موجبات بغرنج‌تر شدن جنگ در سوریه در سال‌های اخیر شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 931020

مهمترین اخبار ایران و جهان: