نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 21:00

استکبار با جنگ ترکیبی باور و اعتقادات را نشانه رفته است

اردبیل- فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: استکبار جهانی با جنگ ترکیبی و هیبریدی باورها و اعتقادات نسل جوان و نوجوان ما را نشانه گرفته است تا در اعتمادآفرینی خدشه وارد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر دوشنبه در همایش ایثارگران، پیشکسوتان و فرماندهان بسیج اردبیل اظهار کرد: جنگ ترکیبی متفاوت از جنگ اقتصادی، فرهنگی و رودررو است چرا که در جنگ ترکیبی ابعاد مختلفی از هجمه و حیله دشمن به کار گرفته شده تا گسست نسل‌ها و بی‌اعتمادی در مسیر ارزش‌ها و باورهای دینی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که برخی از مسئولان ما از عمق جنگ ترکیبی بی‌اطلاع هستند و به ظاهر تلاش می‌کنند تا با شیوه‌های کهنه و قدیمی در این میدان حاضر شوند در حالی که غلبه بر دشمنان در این جنگ ترکیبی، تاکتیک و شیوه‌های نوین و آگاهی به باور و اعتقادات نسل نوجوان و جوان را می‌طلبد.

فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: استکبار جهانی تلاش خود را در سنگرهای مختلف به کار گرفته تا اصلی‌ترین میدان‌داران حال حاضر را که جوانان و نوجوانان هستند، در فضای مجازی و شبکه‌های شکل گرفته متنوع به سمت جریان فکری منحرف سوق داده و از اعتقادات و بنیه‌های معنوی آنها را دور کنند.

کریمیان افزود: نباید در این میدان سخت با فراغ بال نظاره‌گر باشیم بلکه بهتر است با همراهی خانواده‌ها و نظام تعلیم و تربیت به سمتی حرکت کنیم تا روشنگری‌ها و بصیرت‌افزایی‌ها به معنای واقعی رخ داده و جذب به جای دفع در اولویت برنامه‌های مسئولان و متولیان امور فرهنگی باشد.

وی از پیشکسوتان و فرماندهان ایثارگر دوران دفاع مقدس و نیروهای توانمند بسیج خواست تا متناسب با رویکرد جنگ ترکیبی آستین همت بالا زده و با شجاعت تمام در این بخش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش کتاب «خاطرات محمدرضا جاهد» از مربیان و فرماندهان با سابقه ارتش رونمایی شد تا علاقه‌مندان به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت با این چهره نام آشنای دوران دفاع مقدس بیش از گذشته آشنایی پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907064

مهمترین اخبار ایران و جهان: