نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 18:43

۴۰ یادمان شهدای گمنام در گلستان ساخته شده است

گرگان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: بیش از ۴۰ یادمان شهدای گمنام در استان گلستان ساخته شده و به مرکز فرهنگی در شهرستان‌ها بدل شده است.

سرهنگ پاسدار محمدرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم استقبال از دو شهید خوشنام در گلستان ساعت ۱۲:۳۰ فردا از مقابل سپاه نینوا گلستان آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه این شهدا ۱۰ روز مهمان استان گلستان هستند و در تمام شهرستان‌های استان تشییع خواهند شد، گفت: یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است، شهید دیگر هم در سن ۲۱ سالگی در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

کاظمی بیان کرد: خداوند در مورد مقام شهید می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند و این بالاترین امتیازی است که خداوند به آنها داده است.

وی اضافه کرد: به شهدا در کنار پیامبران مقام شفاعت داده شده و به دلیل قرار گرفتن در این مقام والا اثرگذاری بسیار زیادی در زندگی ما دارند که شاید ما قادر به درک آن نباشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: خانواده معزز شهدا همواره حضور عزیزان شهید را در کنار خود احساس می‌کنند و در گرفتاری‌ها و مشکلات خود از آنها مدد می‌جویند و این دلیل بر زنده بودن شهیدان است.

کاظمی افزود: در استان گلستان ۱۴۲ شهید گمنام داریم که سه شهید گرانقدر در سال‌های اخیر شناسایی شده‌اند و در ۵۵ نقطه استان به خاک سپرده شده‌اند.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ یادمان شهدای گمنام در استان گلستان ساخته شده است و به مرکز فرهنگی در شهرستان‌ها بدل شده است که مراسم مختلف فرهنگی در این جایگاه‌ها برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916364

مهمترین اخبار ایران و جهان: