نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:24

اعلام وضعیت اضطراری در بحبوحه بحران شدید کمبود برق در تگزاس

وزارت انرژی آمریکا در بحبوحه بحران شدید کمبود برق در ایالت تگزاس در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزارت انرژی ایالات متحده روز شنبه به ایالت تگزاس اجازه داد تا از  برخی از استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای برای نیروگاه‌ها صرف نظر کند تا از کمبود برق در کریسمس جلوگیری شود.

کاتلین هوگان، معاون وزیر انرژی در امور زیرساخت‌های آمریکا گفت: من بدین وسیله تشخیص می‌دهم که در ایالت تگزاس به دلیل کمبود برق، کمبود تأسیسات تولید برق و سایر دلایل، وضعیت اضطراری وجود دارد و صدور این دستور شرایط اضطراری را برآورده می‌کند و منافع عمومی را تامین می‌کند.

هیئت قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) روز جمعه از وزارت انرژی ایالات متحده خواست، محدودیت‌های کیفیت هوای فدرال را بردارد  تا تقاضای انرژی بالاتر در میان هوای سرد غیرعادی جبران شود.

هوگان افزود: مطابق با شرایط پیش‌بینی‌شده ناشی از هوای سرد، این وضعیت اضطراری محدود به دوره زمانی است که با صدور دستور آن در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی [۱۶:۰۰ GMT] ادامه دارد.

وی گفت: از آنجایی که تولید اضافی برق ممکن است منجر به مغایرت با استانداردها و الزامات زیست‌محیطی شود، من فقط تولید اضافی لازم را مطابق با شرایط این دستور مجاز می‌دانم.

به گزارش تگزاس تریبون، تقاضای برق در تگزاس صبح روز جمعه به بالای  74 هزار مگاوات رسید و رکورد زمستانی جدیدی را ثبت کرد.

به گفته پابلو وگاس، مدیر عامل ERCOTدر بحبوحه هوای یخبندان غیرمعمول در تگزاس، ۱۱ هزار مگاوات قطعی برق از ژنراتورهای حرارتی زغال سنگ و گاز  و ۵۷۰۰ مگاوات از ژنراتورهای بادی و ماژول‌های خورشیدی رخ داد.

این در حالی است که دیروز شنبه در پی افزایش شمار مهاجرانی که از مرز مکزیک به سمت آمریکا می‌روند، «اوسکار لسر» شهردار شهر مرزی ال پاسو در غرب تگزاس نیز وضعیت فوق العاده در این شهر اعلام کرده بود.   

به گفته لسر، صدها مهاجری که قصد ورود به خاک آمریکا را دارند،  در هوای سرد در خیابان‌های این شهر مرزی خوابیده و روزانه هزاران نفر از آنها نیز دستگیر می شوند.

شهرداز ال پاسو گفت که اعلام وضعیت فوق العاده باعث می شود مقامات شهر، منابع و صلاحیت لازم برای پناه دادن به مهاجران و انتقال آنها به پناهگاه های موقت را داشته باشند.

همزمان با فرارسیدن فصل زمستان در نیم‌کره شمالی زمین، وقوع طوفان شدید در آمریکا باعث قطعی برق ۲ میلیون خانه و کسب‌وکار شد.

توفان زمستانی عظیمی که در حال درنوردیدن آمریکا است، ۶۰ درصد جمعیت این کشور را تحت تأثیر قرار داده، باعث قطعی برق گسترده در بخش‌هایی از ایالات متحده شده و چند نفر را به کام مرگ کشانده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 932320

مهمترین اخبار ایران و جهان: