نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 18:42

اجرای طرح پخت نان با آرد کامل در نانوایی‌های کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از اجرای طرح پخت نان با آرد کامل در نانوایی‌های کرمانشاه خبر داد.

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پخت نان با آرد کامل در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت نان به عنوان قوت غالب در سفره مردم در پی افزایش خواص غذایی بیشتر در نان مصرفی مردم هستیم.

وی افزود: بر همین اساس اجرای طرح پخت نان با آرد کامل در نانوایی‌ها با همکاری انجمن تغذیه سالم و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در خصوص فواید اجرای این طرح در استان کرمانشاه، تصریح کرد: با همکاری انجمن کارخانه‌های استان کرمانشاه و با توجه به خواص سرشار نان تهیه شده با آرد کامل در سلامتی افراد ۶ درصد از سبوسگیری را در مراحل تهیه آرد کامل کاهش داده تا نان با خواص غذایی بیشتری به سفره مردم رسد.

ملکشاهی تاکید کرد: هم اکنون پخت نان یا آرد کامل در یکی از واحدهای نانوایی در کرمانشاه به صورت آزمایشی در حال انجام است که به زودی پخت نان با آرد کامل در سایر نانوایی‌های استان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر خواص نان کامل برای بدن انسان، عنوان کرد: مصرف نان با آرد کامل و سبوس بیشتر در جلوگیری از رشد آمار چاقی، دیابت، سکته و سرطان تأثیر چشم‌گیری خواهد داشت.

ملکشاهی ادامه داد: تأمین فیبر مورد نیاز بدن، تأمین یتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر دار و غیرواگیر از دیگر اثرات مثبت مصرف نان با آرد کامل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158164

مهمترین اخبار ایران و جهان: