نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 12:10

نماز عیدفطر در ۷۹ بقعه اصفهان اقامه می‌شود

اصفهان - معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال نماز عید فطر در ۸۹ بقعه متبرکه استان اصفهان اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام ولی الله روان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جمع بندی اجرای ۲ طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: این دو طرح به صورت همزمان در ۱۹۰ بقعه استان اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در ۱۳۲ بقعه استان اصفهان با حضور مردم و مسئولان ابراز داشت: همچنین در این ایام در ۱۱۰ بقعه به صورت خاص و ویژه سخنرانی انجام شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم نیز طی یک ماه گذشته در ۷۶ بقعه استان اصفهان انجام شد، اضافه کرد: جز خوانی امامزاده نرمی هر روز بعد از ظهر از شبکه اصفهان پخش می‌شد و علاوه بر جز خوانی برای افراد جوان‌تر مراسم حزب خوانی نیز در امامزاده نرمی برگزار شد.

برپایی محفل انس با قرآن در ۸۸ بقعه

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که در ۸۸ بقعه استان اصفهان محفل انس با قرآن برگزار شد و جلسات تفسیر نیز در ۳۷ بقعه استان با حضور اساتیدی همچون آیت الله مهدوی، حجت‌الاسلام خطاط، حجت‌الاسلام بلک، حجت‌الاسلام سلیمانی و حجت‌الاسلام نکونام برگزار شد.

حجت‌الاسلام روان با اشاره به اجرای ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در ۴۸ بقعه استان اصفهان افزود: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در ۱۰۶ بقعه برگزار شد و کاروان شادی نسیم کرامت نیز در ۱۴ بقعه استان فعال شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شهادت حضرت علی (ع) در ۲۲۰ بقعه استان اصفهان همراه با سخنرانی و مداحی تصریح کرد: همچنین مراسم شب‌های قدر در ۲۳۷ بقعه در استان اصفهان برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مناجات خوانی، دعای افتتاح و دعای ابوحمزه را در ۷۴ بقعه داشتیم، ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مراکز مشاوره را در ۴۳ بقعه داشتیم و در ۳۳ بقعه پخش فیلم و مستند و … در فضای مجازی را داشتیم.

راه‌اندازی ۵۲ غرفه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه اصفهان

وی همچنین به راه‌اندازی ۵۲ غرفه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: در ۴۰ بقعه متبرکه نیز نصب تابلوهای نمایشگاهی ارسال شده از سازمان اوقاف و امور خیریه را داشتیم.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی را نیز در ۲۲ بقعه داشتیم، ادامه داد: همچنین در ۹۵ بقعه نماز صبح، در ۱۴۸ بقعه نماز ظهر و عصر و در ۱۹۸ بقعه نیز نماز مغرب و عشا بقعه برگزار شده است.

وی همچنین به برپایی نماز عید فطر در ۷۹ بقعه استان اصفهان تصریح کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۹۴ مبلغ به امامزادگان استان اصفهان اعزام شده که ۴۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۵۲ مبلغ بومی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه زائرسراهای استان اصفهان در ۱۵۵ بقعه متبرکه راه‌اندازی شده و ظرفیت پذیرش روزانه ۳۴ هزار و ۴۲۱ نفر در روز را دارد، ابراز داشت: همچنین در امامزادگان استان ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۷۸ نفر اسکان موقت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که در یک ماه گذشته در ۶۴ بقعه استان اصفهان ایستگاه صلواتی راه‌اندازی شده و ۷۳ هزار و ۸۶۴ پرس افطاری ساده بین زائران توزیع شده است.

حجت الاسلام روان تصریح کرد: در مجموع در ایام ماه مبارک رمضان تاکنون ۷ هزار و ۳۳۸ دقیقه برنامه پخش زنده از سیمای مرکز اصفهان و دیگر شبکه‌های ملی پخش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159164

مهمترین اخبار ایران و جهان: