نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:31

۵۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وابسته به وزارت ورزش

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وابسته به وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت و درباره این موضوع پیامی به شرح زیر داشت:

نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور را به همه مدیران، روانشناسان و مشاوران متخصص و متعهد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سراسر کشور که برای آرامش روانی جامعه، ازدواج آگاهانه و تشکیل خانواده سالم جوانان و پیشگیری از طلاق تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

در حال حاضر بیش از ۵۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وابسته به وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

در این مراکز تیمی متشکل از روانشناسان و مشاوران متخصص با هدف کمک به جوانان و خانواده‌ها به ارائه خدمات روانشناختی می‌پردازند.

از جمله اقدامات مهم این وزارت صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه صدور مجوزهای وزارت است که دانش آموختگان رشته‌های روانشناسی و مشاوره با دارا بودن شرایط لازم و گذراندن فرایند اخذ مجوز نسبت به دریافت این مجوز می‌توانند اقدام کنند.

همچنین از دیگر اقدامات برگزاری دوره‌های ملی دانش افزایی ویژه مشاوران و روانشناسان این مراکز است زیرا با توجه به تغییرات اجتماعی جامعه کنونی و پدیده‌های نوظهوری که کیان خانواده و موضوع ازدواج را تحت تأثیر قرار داده است و باعث به تأخیر افتادن ازدواج و ایجاد مسائل و مشکلات متعدد در خانواده‌ها و در تربیت فرزندان و فرزندآوری شده است ارائه دانش و اطلاعات به روز و علمی برای مشاوران جهت مشاوره علمی و دقیق به جوانان و خانواده‌ها امری ضروری است که تا کنون بیش از ۳۰ دوره ملی دانش افزایی برای مشاوران این مراکز برگزار شده و در سالجاری نیز ۱۴ دوره دیگر برگزار خواهد شد.

همچنین گسترش و تقویت این مراکز در تمامی استان‌ها به ویژه مناطق محروم و آسیب پذیر و حمایت از آنها از رویکردهای اصلی این وزارت در سال ۱۴۰۲ است.

در پایان برای تمامی روانشناسان و مشاورانی که سلامت روح و روان و زندگی سالم ایده آل را به جامعه هدیه می‌دهند آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175620

مهمترین اخبار ایران و جهان: