نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 18:55

ماموریت 8 فروند بمب افکن دور پرواز روسیه بر فراز دریای ژاپن

وزارت دفاع روسیه از ماموریت شماری از بمب افکن‌های دور پرواز خود بر فراز «دریای ژاپن» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از پرواز شماری از بمب افکن‌های خود بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ۸ فروند بمب افکن دوربرد روسیه بر فراز آب‌های بی طرف در «دریای اوخوتسک» و «دریای ژاپن» پرواز کردند.

بر اساس این گزارش، روسیه حتی در زمان نبرد با اوکراین به انجام منظم پرواز بمب افکن‌های راهبردی به عنوان نمایش قدرت به همسایگان خود در خاور دور ادامه می‌دهد. روسیه چندی قبل نیز گشت‌زنی مشترک با چین بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد. نیروی هوایی ژاپن در واکنش به این اقدام، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز گزارش کرد ۸ بمب افکن دوربرد «تی یو- ۲۲» روسیه پروازهای گشتزنی برنامه ریزی شده  را بر فراز آبهای بی طرف دریای اوخوتسک و دریای ژاپن به عنوان بخشی از آمادگی رزمی ناوگان اقیانوس آرام انجام داده اند.

تی یو-۲ یک بمب افکن راهبردی دوربرد فرا صوت است. این هواپیما توانایی حمل طیف وسیعی از موشکها و بمب‌ها از جمله سلاح‌های اتمی را دارد و اغلب برای ماموریت‌های شناسایی و هدف‌گیری استفاده می‌شود. این بمب افکن از دهه هفتاد میلادی در خدمت ارشت روسیه قرار دارد. 

ژاپن اختلاف ارضی با روسیه دارد که به پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. این کشور متحد مهم ایالات متحده در آسیا و عضو گروه هفت است و سفر نخست وزیر ژاپن به اوکراین همزمان با سفر شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین به روسیه صورت گرفت(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160464

مهمترین اخبار ایران و جهان: