نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:02

توقیف بیش از 13 هزار کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از توقیف بیش از 13 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهلول تکلوی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل صبح امروز اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی تا به امروز بیش از ۱۳ تن فراورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در سطح 12 شهرستان استان ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: این طرح با ساماندهی ۲۶ اکیپ بازرسی در قالب ۲۸ کارکنان فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی فراورده‌های خام دامی، از 13 اسفندماه سال گذشته در استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: خدمات سلامت‌محور دامپزشکی در هیچ شرایطی تعطیلی نداشته و حتی در روزهای تعطیل نظارت‌ها تشدید می‌شود تا جلوی تخلف  فرصت‌طلبان و سود جویان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه گرفته شود.

وی تشریح کرد: در اجرای این طرح اکیپ‌های دامپزشکی در دو نوبت‌کاری صبح و عصر مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و در طول یک ماه گذشته؛  ۲ هزار و ۶۶۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها،  سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های خام دامی، کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت و فراورده‌های گوشتی،  رستوران‌ها و تهیه غذاها انجام‌شده است.

پلمب  ۴۶۶ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی و 32 مرکز عرضه در استان اردبیل

تکلوی با تشریح فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی عنوان کرد: در طول سال گذشته ۴۶۶ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی  ارجاع و 32 مرکز عرضه فراورده‌های خام دامی با همکاری دستگاه قضایی در استان پلمب شد.

وی  اضافه کرد: در طول یک سال گذشته ۱۸ میلیون و ۴ هزار و ۵۵۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و نیز ۳۱۲ هزار و ۹۹۲ رأس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از تائید سلامتی وارد بازار مصرف‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۵۳ هزار و ۶۹۹ مورد بازدید از بیش ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی انجام و نزدیک به ۲۳۸ تن فراورده‌های خام دامی در طول مدت یک سال  گذشته در استان ضبط و امحاءشده است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128964

مهمترین اخبار ایران و جهان: