نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:01

لزوم ورودجدی دستگاههای متولی به موضوع حجاب

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: عفاف و حجاب یکی از دستورات مهم دینی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و حجاب از دغدغه‌های فرهنگی امروز و از موضوعات حساس در جنگ نرم بوده و ورود جدی دستگاه‌های متولی در این امر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا ابراهیمی در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان افزود: حجاب از دغدغه‌های فرهنگی امروز و از موضوعات حساس در جنگ نرم بوده و ورود جدی دستگاه‌های متولی در این امر ضروری است.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در فضای اداری توسط کارکنان براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی، خاطرنشان کرد: وزارت کشور نظارت مستمر بر رعایت شاخص های عفاف و حجاب اسلامی توسط کارکنان و مراکز زیرمجموعه دارد.

ابراهیمی به نقش مهم مدارس و دانشگاه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز اشاره کرده و افزود: مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت این هدف هستند و مسئولین امر کنترل و برنامه لازم را برای این نهادها داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در پایان به نقش مادران در این حوزه اشاره کرده و گفت: یکی از اثرات منفی بدحجابی از هم پاشیدن خانواده‌ها بوده و دشمن توان خود را بر ترویج بی حجابی در جامعه گذاشته و باید مدیران و نهادها فرهنگی نسبت به این مسئله حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145320

مهمترین اخبار ایران و جهان: