نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 11:16

درخواست هلال احمر کرمانشاه از سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز داروخانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر تاکنون بی‌نتیجه مانده و سازمان غذا و دارو مجوزی به ما نداده و خبرهای منتشر شده مبنی بر صدور مجوز، صحت ندارد.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با انتقاد از نبود داروخانه هلال احمر در استان، اظهار کرد: در  برخی استان‌ها چند داروخانه هلال احمر وجود دارد  اما استان کرمانشاه تنها استان بدون داروخانه هلال احمر کشور است.

وی با بیان اینکه آنچه که در کرمانشاه  وجود دارد مرکز فوریت‌های دارویی است نه داروخانه، گفت: در برخی مواقع مجبوریم بیماران را به داروخانه هلال احمر استان های همجوار ارجاع دهیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر تاکنون بی‌نتیجه مانده و سازمان غذا و دارو مجوزی به ما نداده است و خبرهای منتشر شده  مبنی بر صدور مجوز، صحت ندارد.

وی؛در اختیار قرار گرفتن دارو برای بیماران نیازمند با قیمت کمتر و بدون فرآیندهای پیچیده و نیز سوی دیگر امکان تهیه راحت داروهای کمیاب و تک نسخه‌ای را از مزایای وجود داروخانه هلال احمر برشمرد. 

محمدی بیان کرد: سال گذشته ۹۱۲ حادثه در استان به وقوع پیوست که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد رشد داشته که بیشتر حوادث رخ داده شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان و کولاک بوده و در مجموع به یک‌هزار و ۷۸۴ نفر امدادرسانی شده که پنج مورد آن امداد هوایی بوده است. 

*بهره‌مندی ۸۷ هزار نفر از خدمات هلال احمر کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد کل افرادی که در سال گذشته از خدمات مختلف هلال احمر استفاده کرده‌اند، حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده‌اند.

وی بیان کرد: در سال قبل میانگین زمان اطلاع از حادثه تا رسیدن به صحنه حادثه، ۱۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه بود که اکنون به ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه کاهش یافته و می‌کوشیم آن را به ۱۰ دقیقه برسانیم در حالی که استاندارد جهانی ۸ دقیقه است. 

محمدی تعداد افرادی که سال قبل از خدمات توانبخشی و درمان این نهاد در استان کرمانشاه استفاده کرده‌اند را ۲۰ هزار و ۴۳ نفر اعلام کرد. 

وی ادامه داد: در سال قبل بیش از ۶ هزار سبد غذایی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان و خدمات درمانی به بیش از ۶ هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان ارائه کردیم.

محمدی با بیان اینکه افزایش پایگاه‌های هلال احمر جزو برنامه‌های ماست، اعلام کرد: به زودی اولین پایگاه خیرساز استان با اعتبار ۸ میلیارد تومان در هرسین کلنگ‌زنی می‌شود. 

آغاز مجدد احداث پایگاه مرزی هلال احمر در خسروی با اعتبار ۳ میلیارد تومان، بهره‌برداری از پایگاه‌های جاده‌ای جوانرود و پاوه در آینده نزدیک و کلنگ‌زنی ساخت پایگاه جاده‌ای صحنه در هفته‌های آتی از دیگر مواردی بود که مدیر جمعیت هلال احمر استان به آن‌ها اشاره کرد.

*۷۵۰۰ نفر در کرمانشاه عضو جمعیت هلال احمر هستند

وی ضمن بیان اینکه در استان کرمانشاه ۷ هزار و ۵۰۰ عضو داوطلب داریم، بیان کرد: شاهد فعالیت ۲۵۰ کانون هلال احمر در استان همچون کانون‌های آزاد، دانشجویی، دانش‌آموزی، غنچه‌های هلال، طلاب و... با عضویت ۲۰ هزار نفر هستیم. 

محمدی اعلام کرد: در روستاها ۳۳۴ خانه‌ هلال احمر فعال داریم که افراد آموزش دیده متولی آن‌ها هستند تا در مواقع بحرانی و بروز حادثه به کمک مردم بشتابند.

افتتاح کلینیک دندانپزشکی هلال احمر در آینده نزدیک، راه‌اندازی مراکز فیزیوتراپی اسلام آبادغرب، روانسر و سنقر، اعزام ۳۹ کاروان سلامت به مناطق محروم با بهره‌مندی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر، بهره‌مند شدن یک‌هزار و ۱۱۴ نفر نیز از خدمات ۱۴ بانک امانات هلال احمر، حذف مدیران پروازی از هلال احمر و تعیین تکلیف بیش از ۸۵ درصد املاک هلال احمر، از دیگر اقدامات و خدماتی بود که وی به آن‌ها اشاره کرد. 

وی بر اصلاح نگاه برخی ارگان‌ها و مدیران به امکانات هلال احمر تأکید کرد و گفت: همگان باید بدانند امکانات و تجهیزات هلال احمر امانت مردم آسیب‌دیده و حادثه‌دیده است.

*۵۲ نفر از نیروهای داوطلب به پرسنل هلال احمر اضافه می‌شوند

محمدی اعلام کرد: امسال در یک اقدام بی‌سابقه ۵۲ نفر از نیروهای داوطلب به پرسنل هلال احمر اضافه می‌شوند و اجازه ندادیم کسی خارج از افراد داوطلب که محق هستند و باید در اولویت قرار گیرند، به استخدام هلال احمر استان دربیاید. 

وی در پایان در رابطه با هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بروز سیل و حوادث دیگر در آخر هفته جاری، گفت: این یک هشدار جدی است و ما در آمادگی کامل برای مواجه با حوادث احتمالی قرار داریم و به تمام نیروها آماده‌باش اعلام کرده‌ایم.

پایان یپام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142664

مهمترین اخبار ایران و جهان: