نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:54

روایت وزیر فرهنگ از حذف عضویت هنرمندان از صندوق اعتباری هنر/ صحت ندارد!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: ما در دو سه سال اخیر برنامه‌ای داشتیم که در صندوق اعتباری هنر هم اعضاء را افزایش بدهیم و هم سطح خدمات را بالا ببریم، این خبرهای اشتباه و غلط هم جزو همان رفتارهای فیک‌نیوزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، صندوق اعتباری هنر به‌عنوان مهم‌ترین نهاد حمایتی از هنرمندان خبرساز شده است، در هیمن رابطه خبرگزاری تسنیم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگویی نقل کرده است که در ادامه میخوانید.

سؤال: چندی است تنش‌هایی را در فضای مجازی شاهدیم که برخی از هنرمندان نکاتی دارند و حرف‌هایی ردوبدل می‌شود که گویای اختلافاتی است، شما به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چه تمهیدی دارید که این هم‌افزایی میان هنرمندان رقم بخورد تا کمتر شاهد چنین حواشی‌ای باشیم؟ چقدر تلاش کردید این قرابت و نزدیکی با هنرمندان ایجاد شود؟

ما همیشه از جامعه فرهنگی و هنری‌مان خواسته‌ایم که هم‌راستای ما با آن آمال، آرزوها، اهداف و آرمان‌های جامعه، حرکت کنند؛ در واقع همگرایی را در کشور تقویت کنند. ما از گروه‌های مرجع مثل اهالی فرهنگ و هنر بیشترین توقع را در ایجاد همگرایی داریم، مثلاً اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد اگر به‌نوعی در آن رویکرد منفی باشد یک لشکرکشی از طرف نیروهایی که بیرون هستند اتفاق می‌افتد برای اینکه فضای درون را تحت تأثیر قرار دهند.

در این مسائل و اتفاقات شاهدیم که برخی ناخودآگاه به همان چرخه‌ای که دیگران می‌چرخانند کمک می‌کنند اما مواردی در کشور وجود دارد می‌تواند نقطه وفاق و همدلی باشد که برخی‌ها در آن حضور ندارند. ما تلاش می‌کنیم، گفت‌و‌گوها و رفت و برگشت‌هایی داریم تا جامعه فرهنگی و هنری ما بیشترین همگرایی و حضور را در مسائلی که به منافع ملی گره می‌خورد داشته باشد.

سؤال: برخی اعتقاد دارند فاصله‌ای میان وزارت ارشاد و هنرمندان ایجاد شده است؛ بر طبل این نفاق و تشدید تنش‌ها می‌کوبند.

ما در اوایل اغتشاشات پاییز، 140 هنرمند را در مشهد دور هم جمع کردیم خیلی ابراز لطف کردند؛ در عین حال خیلی مورد هجمه هم قرار گرفتند، این جریانی است که تلاش می‌کنند با لشکرکشی‌های فیک‌نیوزی بیایند جریان هنری کشور را تحت فشار قرار بدهند و بر طبل همین نفاق و ازهم‌گسستگی به‌جای هم‌افزایی بکوبند.

ماجرای حذف عده‌ای از صندوق اعتباری هنر چیست؟

سؤال: حتی خبرهایی از حذف برخی هنرمندان از صندوق اعتباری هنر به گوش رسید که مورد انتقاد اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً تئاتری‌ها قرار گرفت.

ما در دو سه سال اخیر برنامه‌ای داشتیم که در صندوق اعتباری هنر هم اعضاء را افزایش بدهیم و هم سطح خدمات را بالا ببریم، این خبرهای اشتباه و غلط هم جزو همان رفتارهای فیک‌نیوزی است، نه‌تنها این حذفیات اتفاق نیفتاده است بلکه در صندوق پیشکسوتان هم به درجه‌یک‌های هنری جداگانه امسال تسهیلات عمومی در حوزه مسکن و درمان ارائه می‌دهیم. هر بازیگر و هنرمندی که دچار مشکل یا بیماری می‌شود مدیر صندوق اعتباری هنر پیگیری می‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا مسائلی که هنرمند دارد حل بشود. بنای‌مان این است که در حوزه خدمات رسانه‌ای به اهالی فرهنگ و هنر در همه بخش‌ها کمک کنیم، توقع‌مان این است اصحاب فرهنگ و هنر پیشتاز ایجاد وفاق و همگرایی در جامعه ایرانی باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186420

مهمترین اخبار ایران و جهان: