نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 09:34

امدادرسانی به ۴۳ حادثه‌دیده نوروزی در سوادکوه

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه با اشاره به امدادرسانی به ۴۳ حادثه‌دیده در سوادکوه از حضور ۱۵ تیم عملیاتی هلال احمر در این شهرستان خبر داد.

وحید متانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره  به ابلاغ دستورالعمل طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۲  گفت: به منظور ارائه خدمات به مسافران نوروزی، جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه مانند سال‌های گذشته با بکارگیری ۳ دستگاه خودرو آمبولانس و ۳ دستگاه خودرو وانت کمک‌دار مجهز به ست‌نجات هیدرولیک به منظور رهاسازی مصدومین احتمالی حوادث جاده‌ای و ۲ دستگاه خودرو پشتیبان امداد برای مواقع ضروری در طرح ملی نوروزی حضور دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه، افزود:  با حضور ۴۴ نفر روز پرسنل و ۱۷۶ نفر روز نجاتگر مجرب در ۴ پایگاه ثابت امدادی در محور مواصلاتی و یک پست موقت امدادی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

متانی خاطرنشان کرد: امدادگران و نجات‌گران و پرسنل حاضر در این طرح علاوه بر گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های عمومی، مقدماتی و تخصصی درکلاس‌های  بازآموزی تشکیل‌شده در جمعیت هلال احمر مازندران در اسفندماه ۱۴۰۱ هم شرکت کردند تا با آمادگی کامل در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه اهم رخداد‌ها و اقدامات انجام شده  هلال احمر سوادکوه در ایام نوروز امسال را اعلام کرد و گفت: ۱۲ مورد حادثه، حضور ۱۵ تیم عملیاتی، ۹ تصادف جاده‌ای، ۲ مورد عملیات شهری، یک مورد عملیات برف و کولاک، ۴۳ حادثه‌دیده و به همین تعداد امدادرسانی‌شده، ۵ انتقالی مصدومان به بیمارستان، اسکان اضطراری تعداد ۸نفر و تعداد ۵۱ مراجعه حضوری به پایگاه‌ها را داشتیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۵ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113564

مهمترین اخبار ایران و جهان: