نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:39

سران قوا در تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند

ساوه-امام جمعه ساوه گفت: تحقق مهارتورم و رونق تولید باید رسالت مهم دولت و سران سه قوه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ساوه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحویل سال افزود: در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است. علاوه بر این، کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی ازجمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اقتضائات موجود در کشور حکم می‌کند با توجه به شعار سال، دولت سیزدهم در حل این موضوعات اهتمام جدی به خرج دهد و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری همواره یکی از سیاست‌های اعلام و بعضاً اعمال‌شده ۴۰ سال اخیر در کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی فقط با هدف حمایت از تولید در ایران تصویب شده است.

رحیمی با اشاره به مؤلفه‌های حمایت از تولید گفت: پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، ارائه زمین و انرژی ارزان، خریدهای اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولیدات داخلی و وضع تعرفه‌های وارداتی می‌تواند مؤلفه‌های مهم در حمایت از تولید کشور باشد.

وی ادامه داد: یکی از موانع عدم تحقق شعار سال عدم فهم دقیق از چیستی و چرایی نامگذاری سال‌ها به شعارها است و این نیازمند جهاد تبیین است. جهاد تبیین برای فهم عمیق شعارهای سال، وظیفه اصلی اهالی تبلیغ و رسانه است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شناخت از شعارها باید تبدیل به گرایش و رفتارها در سطوح مختلف شود و این نیازمند اعتمادسازی بین مردم و حاکمیت است، رهبر حکیم انقلاب با شعارهای سالانه خود بنیان‌های تمدن‌سازی و پایداری اقتصادی و اجتماعی یک جامعه مطلوب را نشان داده‌اند.

وی افزود: وظیفه همه مردم بویژه دانشگاهیان، حوزویان، سیاست‌گذاران و… است که به تبیین این عناصر تمدن‌ساز توجه ویژه کنند.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت گذشته نشان می‌دهد عده‌ای تلاش کرده‌اند این شعارهای تمدن‌ساز را با نگاه گزارشی و ظاهرسازانه، پیش ببرند و این در حالی است که از منظر رهبر معظم انقلاب هر کدام از آن‌ها تکه‌ای از یک جورچین است که باید در کنار هم مسائل اجتماعی و اقتصادی را از وضعیت نامطلوب به وضعیت مطلوب هدایت کند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به دیگر موانع تحقق شعار سال گفت: تصمیم گیران و تصمیم سازان در نقشه راه حوزه اقتصاد از نقش عموم مردم غافل هستند و مقام معظم رهبری دقیقاً به کلید واژه مردم و نقش مردم در مسئله اقتصاد تاکید دارند و لذا باید حتماً سران قوه یک اتاق اندیشه ورز دقیق را تشکیل داده و با ایفای نقش مردم اتاق فرماندهی را تشکیل دهند و این اتاق حتماً باید موانع تولید را از بطن مردم فرابگیرد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه سفارش به تقوا را در بهار طبیعت با یاد بهار واقعی یادآور شد و افزود: این ماه مبارک ارتباط تنگاتنگی با دولت کریمه حضرت مهدی (عج) دارد و استجابت دقیق و واقعی دعای ماه مبارک رمضان در عصر ظهور خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107920

مهمترین اخبار ایران و جهان: