نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 08:30

پیش بینی برداشت ۶۸۰ تن گل محمدی از سطح باغات خراسان جنوبی

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغار برداشت گل محمدی در استان گفت: پیش بینی می شود که در بهار امسال ۶۸۰ تن گل تر محمدی در خراسان جنوبی برداشت کنیم.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از سطح ۴۶۲ هکتار باغ خراسان جنوبی اظهار کرد: پیش بینی میزان برداشت گل محمدی در سال جاری ۶۸۰ تن گل‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در استان مربوط به شهرستان سربیشه با سطح کشت ۱۴۵ هکتار و شهرستان زیرکوه با سطح کشت ۴۰ هکتار است.

جعفری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ از سطح ۴۲۷ هکتار باغ در خراسان جنوبی به میزان ۵۷۸ تن گل‌تر برداشت شده است، افزود: ارقام کشت شده گل محمدی در خراسان جنوبی شصت پّر کاشان، و پُرپّر کرمان و ارقام محلی است.

وی گفت: تعداد بهره برداران گل محمدی در خراسان جنوبی ۳۳۵ خانوار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به خارج از استان (استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و خراسان رضوی) جهت استحصال گلاب ارسال می‌شود.

جعفری یادآور شد: همچنین به صورت گل و غنچه خشک به تعدادی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس نیز صادر می‌شود.

وی در زمینه مزایای کشت گل محمدی بیان کرد: نیاز آبی کم، قابلیت کشت نیمه دیم، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از فواید کشت گل محمدی در خراسان جنوبی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154564

مهمترین اخبار ایران و جهان: