نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 18:49

محرومیت‌زدایی با هدف ایجاد عدالت و توسعه صورت می گیرد

سرپرست فرمانداری قزوین گفت: شناسایی محرومیت باید به صورت منطقه‌ای و رفع ریشه‌ای آن براساس اقلیم و ظرفیت‌های موجود هر منطقه باشد و محرومیت‌زدایی در واقع باید در جهت ایجاد عدالت و توسعه حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسن اسلامی‌صدر در نشست با اعضای بنیاد علوی قزوین که در دفتر فرماندار برگزار شد، تصریح کرد: بنیاد علوی در محورهای مختلفی ورود پیدا کرده است که در نهایت منجر به محرومیت‌زدایی می‌شود، محرومیت زدایی از مناطق محروم گامی برای اعتلای عدالت است و باید با شناسایی عرصه‌ها برای پشتیبانی‌ وارد عمل شد. 

وی با بیان اینکه برخی روستاهای شهرستان قزوین دارای محرومیت است، افزود: علیرغم اینکه برخی روستاهای شهرستان قزوین در مسیر توسعه قرار گرفتند و شاهد مهاجرت معکوس در آن‌ها هستیم، برخی روستاها نیز از محرومیت جدی رنج می‌برند که دامنه گستردگی آن‌ها متنوع است به طوری که در بخش مرکزی قزوین نیز روستای محروم داریم. 

سرپرست فرمانداری قزوین تصریح کرد: در صورت نگاه دقیق به روستاهایی که شاهد آبادی و توسعه آن‌ها هستیم، متوجه می‌شویم که این روستاها ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولیدی و توریستی به درستی شناسایی و تقویت کرده‌اند، ما نیز باید در جهت تقویت این ظرفیت‌ها تلاش کنیم. 

اسلامی صدر بیان کرد: در محرومیت‌زدایی باید عدالت را مورد توجه قرار داد، اینطور نباشد که روستاهایی مورد توجه قرار بگیرند که در ابتدای مسیر هستند و بارها مورد توجه قرار گرفته‌اند و روستاهای دیگر همچنان در فقر و محرومیت به سر ببرند، همچنین باید اعتبار بیشتری به مناطق محروم اختصاص داد تا بتوانند به توسعه نزدیک شوند. 

سرپرست فرمانداری قزوین اضافه کرد: در محرومیت‌زدایی مناطق محروم باید به مدل بومی منطقه توجه گردد و با توجه به ظرفیت هر روستا اقدامات لازم صورت بگیرد، تلاش همه ما رسیدن به  نتیجه نهایی یعنی همان حذف فقر است و در این راه از همکاری با  تمامی گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های مردمی استقبال می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170564

مهمترین اخبار ایران و جهان: