نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 17:34

خانواده شهدای کردستان نیازمند نگاه‌ویژه‌تری هستند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خانواده شهدا و ایثارگران در این استان بیش از سایر نقاط نیاز به توجه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: کردستان یک میلیون و 680 هزار نفر جمعیت در یک هزار و 200 روستا و 10 شهرستان دارد.

به گفته وی، استان کردستان با تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های انقلاب داشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: 82 درصد از جمعیت استان کردستان اهل سنت هستند و این نشان می‌دهد کسانی که در این استان به شهادت رسیدند اهل سنت بوده که در صحنه جنگ و یا به دست دشمنان ترور شده‌اند.

وی افزود: تنوع شهدا در سطح استان و اتفاقاتی که برای آن رخ داده بسیار متفاوت‌تر از سایر نقاط است، شهدای شرق این استان بیشتر عملیاتی و شهدای غرب بیشتر در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ما از استان‌هایی هستیم که در 23 بهمن سال گذشته شهید داده‌ایم و این نشان می‌دهد راه شهادت در این استان همچنان باز است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: در کنار آمار بیش از 5 هزار و 400 شهید این استان، آزادگان و جانبازان زیادی وجود دارد که در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایثار جان و مال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران در این استان بیش از سایر نقاط نیاز به توجه دارند، افزود: نگاه ویژه به این استان از سوی مسئولان کشوری امری ضروری است و این مهم باید در بخش‌های مختلف مد نظر قرار گیرد.

پورذهبی عنوان کرد: جامعه کردستان یک جامعه قابل آسیب است بخش قابل توجهی از مردم در این استان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی توجه به اشتغال به ویژه در بین فارغ‌التحصیلان و افراد تحصیلکرده در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید زمینه اشتغال برای جوانان فراهم کرد. 

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره برای اشتغال جوانان تحصیلکرده جامعه ایثارگری استان از سوی بنیاد در سطح کشور ضروری است.

وی افزود: البته مردم کردستان به دلیل اعتقادات دینی انگیزه زیادی به دریافت تسهیلات ندارند در این حوزه نیز باید تمهیدات لازم اندیشده شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170220

مهمترین اخبار ایران و جهان: